תעלת סואץ: צפי להפחתת דמי המעבר

זאת בעקבות המשבר העולמי ופעילות הפיראטים במפרץ עדן. רשות תעלת סואץ מצפה כי הכנסותיה יירדו במעט עקב נסיגה בתנועת הסחר, קיצוץ בהפקת הנפט והסטת נתיבי הספנות מהתעלה


00:00 ,01.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות המשבר העולמי ופעילות הפיראטים במפרץ עדן. רשות תעלת סואץ מצפה כי הכנסותיה יירדו במעט עקב נסיגה בתנועת הסחר, קיצוץ בהפקת הנפט והסטת נתיבי הספנות מהתעלה
 
מצרים שוקלת להפחית את דמי המעבר בתעלה בתחילת 2009 בעקבות המשבר העולמי ופעילות הפיראטים במפרץ עדן. כך מסר ראש רשות תעלת סואץ הגנרל ימיה מחמד עלי פאדל בסוף השבוע.
 
סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים מדווחת כי פאדל מסר עוד כי הכנסות התעלה עד סוף השנה צפויות לרדת במעט עקב נסיגה בתנועת הסחר בין אסיה ואירופה, קיצוץ בהפקת הנפט על ידי מדינות אופ"ק והסטת נתיבי ספנות רבים מתעלת סואץ לכף התקווה הטובה עקב פעילות הפיראטים במפרץ עדן. פאדל לא הוציא מכלל אפשרות הפחתה בדמי המעבר לסוגים מסוימים של אוניות לעומת ייקור התעריפים לאוניות אחרות.
 
נזכיר כי הכנסות תעלת סואץ מדמי מעבר בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2008 הגיעו לסכום של 4.57 מיליארד דולר ממעבר 18,805 אוניות מתוכן 4,679 מכליות נפט אשר נשאו מטען כולל של 124.3 מיליון טון.
 
בתוך כך הודיע נשיא חברת הנפט הכוויתית סעד אלשועייב כי אין לחברה כל תוכניות להסיט את מכליות הנפט שלה לנתיב הספנות של כף התקווה הטובה. לדבריו, 80% ממכליות החברה נושאות מטענים המיועדים לאסיה ולכן נמנעות ממילא לעבור במפרץ עדן. יתר 20% של המטען מועבר על ידי החברה באמצעות מכליות חכורות הפועלות על פי הסכמים מוקדמים, או בבטנן של מכליות של חברות כוויתיות אחרות המאובטחות על ידי משמר בינלאומי מיוחד.
 
הבכיר הכוויתי השיב בשלילה לשאלה אם הפיראטים יעברו לפעול בים הערבי, עקב הלחץ הבינלאומי במפרץ עדן והדגיש כי מימי המפרץ מוגנים היטב על ידי כוחות משותפים של המדינות השוכנות לחופיו.