ירדן: דאגה מעליית המחירים בתעשיית הספנות העולמית

לדברי סגן נשיא לשכת המסחר של עמאן דמי המשלוח של מכולה 40 רגל מסין לנמל עקבה עלו מ-2,000 דולר לפני חצי שנה לכ-10,000 דולר כיום, וזאת בנוסף לעלייה הנובעת משיעורי המכס על סחורות


10:26 ,06.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן נשיא לשכת המסחר של עמאן, נביל אל-חטיב, הצהיר כי עלויות השילוח הבינלאומי האמירו לרמות חסרות תקדים מתחילת השנה הנוכחית בשל המחסור במכולות. לדבריו, ״השפעת מגמה זו על הסחורה המיובאת לשוק המקומי תעמיק בקרוב״.

 

לפי אלחטיב, דמי המשלוח של מכולה אחת (40 רגל) מסין לנמל עקבה עלו מ-2,000 דולר לפני חצי שנה לכ-10,000 דולר כיום, וזאת בנוסף לעלייה הנובעת משיעורי המכס על סחורות. הוא הסביר כי ״ההשפעה של העלייה בדמי ההובלה הימית תשפיע על מחירי הסחורות שייובאו לשוק המקומי, מכיוון שמכס מחושב על פי ערך הסחורות, דמי הובלה וביטוח״. לפיכך, הוא קרא לרשויות הרלבנטיות ״להיות מודעות לנושא זה, ולאמץ מחירים סבירים לצורך חישוב המכס, דבר שיתרום להפחתת עלויות ייבוא הטובין לשוק המקומי״.

 

מספר המכולות המיובאות לירדן מדי שנה מגיע לכ-500,000 TEU, לעומת 120,000 TEU לייצוא. אל-חטיב הסביר כי דמי ההובלה הימית ״החלו לעלות בצורה מטורפת מתחילת השנה, וקצב העלייה שלהם כיום הוא כ-400%״. הוא מסר כי כרגע אין שום אינדיקציות חיוביות שסוף המשבר קרוב.

 

לדבריו, תעשיית הספנות העולמית סובלת ממשבר קשה כרגע עקב מחסור במכולות, מה שהוביל לעלייה משמעותית בעלויות השילוח, בנוסף לעיכובים בקבלת סחורה שכבר נרכשה.