ירדן: העלאת מסי הנמל בשדה התעופה ברבת עמון

העלאת מס הנמל מתייחסת ל-29 חברות תעופה הפועלות בנמל וכוללת מס נחיתה, מס חניית מטוסים, מס גשר מעבר נוסעים, מס נוסעים במעבר, מס יציאה לנוסע מקומי וזר


00:00 ,11.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

העלאת מס הנמל מתייחסת ל-29 חברות תעופה הפועלות בנמל וכוללת מס נחיתה, מס חניית מטוסים, מס גשר מעבר נוסעים, מס נוסעים במעבר, מס יציאה לנוסע מקומי וזר
 
בשדה התעופה של רבת עמון נכנס לתוקף בתחילת ינואר תעריף חדש לפיו הועלו מסי הנמל בהיקף של 21.12%. במשרד התחבורה הירדני נמסר כי ההחלטה להעלות את מסי הנמל התקבלה עוד בחודש נובמבר אך יישומה נדחה לתחילת השנה החדשה במענה לבקשת חברות התעופה הפועלות בשדה התעופה של רבת עמון.
 
חברת הניהול של שדה התעופה של רבת עמון, חברת AIG, החליטה להעלות את מסי הנמל שלא השתנו מאז מאי 2007, על מנת לפצות על עליית שיעור האינפלציה בממלכה.
 
עוד נודע כי גובה מסי הנמל בשדה התעופה של רבת עמון יעודכנו אוטומטית כל שלוש שנים. במקביל, הבהיר משרד התחבורה הירדני כי ייקור מס הנמל לא יתבצע בהליך רטרואקטיבי אלא אך ורק מתחילת 2010 והדגיש כי ממשלת ירדן סיכלה כוונה של חברת הניהול של שדה התעופה ברבת עמון להטיל מס חדש תחת השם "מס נוסע".
 
העלאת מס הנמל בשדה רבת עמון מתייחסת ל-29 חברות תעופה ערביות ובינלאומיות הפועלות בנמל בכלל זה החברה המלכותית הירדנית Royal Jordanian וכוללת מס נחיתה, מס חניית מטוסים, מס גשר מעבר נוסעים, מס נוסעים במעבר, מס יציאה לנוסע מקומי וזר.
 
נזכיר כי קבוצת AIG קיבלה במאי 2007 את זכויות הניהול של שדה התעופה הבינלאומי רבת עמון בהסכם BOT ל-25 שנה עם ממשלת ירדן ולפיו היא משלמת כל שנה 54.5% מההכנסות לקופת המדינה הירדנית. יכולת הקליטה של שדה התעופה ברבת עמון עומדת כיום על 3.5 מיליון איש ועבודות הרחבת השדה ישלשו את תפוקתו לתשעה מיליון נוסעים בשנה.