ירדן מעוניינת להכשיר את מארקה כשדה תעופה בינלאומי

שדה התעופה האזרחי אשר נמצא בסמוך לבירה עמאן ממזרח הינו הוא שדה התעופה הראשון שנבנה בירדן ונפתח לפעילות בשנת 1963. שדה התעופה משמש כיום המטה המרכזי והמרכז לפעילות מספר חברות תעופה


14:18 ,29.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הירדני ווג׳יה עזאיזה אישר כי המשרד עובד על פרויקט לשיקום שדה התעופה האזרחי של מארקה, בעלות של 22 מיליון דינרים (כ-31 מיליון דולר), למטרות הפעלה עתידיות. עזאיזה ציין כי מטרת הפרויקט לשקם את שדה התעופה כך שישמש כשדה תעופה בינלאומי, וזאת כחלק ממדיניות הפיתוח של המשרד.

 

עזאיזה ציין כי לשדה התעופה מארקה חשיבות רבה לממלכה, במיוחד לאור הצפי למספר גדל והולך של נוסעים נכנסים בדרך האוויר. לפיכך שיקום שדה התעופה יהיה חשוב בהמרצת תנועת התיירות. ראוי לציין ששדה התעופה האזרחי אשר נמצא במארקה בסמוך לבירה עמאן ממזרח הינו הוא שדה התעופה הראשון שנבנה בירדן ונפתח לפעילות בשנת 1963. בעבר שימש כמטה הראשי ומרכז המבצעים עבור חברת ״רויאל ג׳ורדניאן״, וזאת לפני הקמת נמל התעופה הבינלאומי ״המלכה עאליה״.

 

שדה התעופה משמש כיום המטה המרכזי והמרכז לפעילות מספר חברות ולעתים מטוסים מועברים אליו לנחיתה משדה התעופה המלכה עאליה במקרה של תנאי מזג אוויר גרוע.