אחרי כשנה: סוריה וירדן פותחות מחדש את מעבר הגבול

עמאן ודמשק הסכימו להפעיל מחדש את מעבר הגבול ג׳אבר / נסיב באופן מלא, כמעט שנה לאחר שהוא נסגר לתנועת נוסעים. ראש ממשלת ירדן הורה להגדיל את היתר המעבר ל-500 איש ביום במקום 150 איש בעבר


10:56 ,28.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש ממשלת ירדן הודיע אתמול (שלישי) כי עמאן ודמשק הסכימו להפעיל מחדש את מעבר הגבול ג׳אבר / נסיב באופן מלא, כמעט שנה לאחר שהוא נסגר לתנועת נוסעים. זה קרה במהלך שיחת טלפון בין שר הפנים הירדני, מאזן אל-פראיה, לבין עמיתו הסורי מוחמד ח׳אלד אל-רחמון, כך על פי הודעת ראש ממשלת ירדן.

 

בהודעה נאמר כי שר הפנים הירדני הדגיש במהלך השיחה ״את הצורך להפעיל מחדש את מעבר הגבול, לאור חשיבותו האסטרטגית והמועילה לירדן ולסוריה ולאינטרסים המשותפים שלהן״. בהצהרה צוטט השר הסורי כמי שמברך על הפתיחה המלאה מחדש של מעבר הגבול ומביע את נכונות ארצו לנקוט בצעדים הנדרשים בעניין זה.

 

ההחלטה על הפתיחה המחודשת הגיעה בעקבות הנחיות של ראש ממשלת ירדן, בישר אלח׳סאונה, לאחר ביקור שערך במעבר הגבול ג׳אבר ב-8 ביולי. בין השאר הורה ראש הממשלה הירדני לנקוט שורה של צעדים, לקראת ההפעלה מחדש של מעבר הגבול, כולל הפסקת העבודה בשיטת ״גב אל גב״ בתחום המטענים, בדגש על עמידה בדרישות הבריאות ובאמצעי זהירות נדרשים. אלח׳סאונה גם הורה להגדיל את היתר המעבר ל-500 איש ביום במקום 150 איש בעבר.

 

ממשלת ירדן סגרה את מעבר הגבול עם סוריה באוגוסט אשתקד לתנועת נוסעים בשל עלייה ניכרת במספר המקרים החיוביים של נגיף קורונה, אך התירה מעבר סחורות על ידי פריקת משאיות המגיעות מסוריה והעברת המטען למשאיות ירדניות.