לין על רפורמת הרגולציה: צעד מבורך לצמיחת המשק וחיזוק הכלכלה

נשיא איגוד לשכות המסחר: עובדה היא שמאז החלטה 2118, הועברו לא פחות מ 20 הצעות חוק מקרב משרדי הממשלה, מספר דומה של הצעות חוק פרטיות, ואין ספור הוראות רגולטוריות חדשות הונחתו על המגזר העסקי


14:05 ,26.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך לפני שעה קלה את ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער על הסיכום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לכלול את רפורמת הרגולציה בחוק ההסדרים. במקביל, לין דורש לכלול את שוק ההון ברפורמה זו.

 

״זהו צעד נכון ומבורך מאין כמוהו לצמיחת המשק ולחיזוק הכלכלה. לא הרבה מבינים את המשקל והחשיבות של ריסון נטל הרגולציה המוטל כיום על המגזר העסקי בכללו – מסחר ושירותים, יבוא, תעשיה, מלאכה, חקלאות וקמעונאות״.

 

לדברי לין, ״רק ארגון ה-OECD אמר לנו את האמת, שאנו מפסידים את הסכום הפנטסטי של 75 מיליארד שקל מחמת עומס הרגולציה״.

 

עוד הוסיף לין, ״המהלך הזה הוא הכרחי ובלתי נמנע. אי אפשר להתעלם מהעובדה שרה״מ הקודם נתניהו החליט נחרצות להוריד את נטל הרגולציה, שהממשלה הקודמת קיבלה החלטה מצוינת 2118 מאוקטובר 2014, להפחתת נטל הרגולציה, ועל אף כל זאת, הרגולטורים הסטטוטוריים ניצחו את הממשלה והמדינה. עובדה היא שמאז החלטה 2118, הועברו לא פחות מ 20 הצעות חוק מקרב משרדי הממשלה, מספר דומה של הצעות חוק פרטיות, ואין ספור הוראות רגולטוריות חדשות הונחתו על המגזר העסקי. אפשר היה לקבל את הרושם שהרגולטור לועג להחלטת הממשלה ולא מתייחס אליה ברצינות״.

 

״באופן מיוחד הפליאה הממונה הקודמת על שוק ההון, דורית סלינגר, שלמרות התחייבותה המפורשת לממשלה, העבירה תוך שנתיים לא פחות מ-170 יוזמות רגולטוריות חדשות״.

 

על שום כך, לדעת לין, ״אסור להחריג את שוק ההון מהמהלכים הננקטים היום להפחתת הרגולציה. שוק ההון רווי ברגולציה. הגענו קרוב לנקודת שיא, דווקא במגזר זה חובה להקפיא כל רגולציה חדשה עד אשר תיעשה הערכת מצב מחודשת כללית ומלאה״.