כורדיסטן: מגעים עם חברה גרמנית להקמת רשת מסילות ברזל

התוכניות יוקם קו רכבת בין זאחו - דוהוק, דוהוק - ארביל, ארביל סולימניה ומשם לעיירה באשמח. התוכנית כוללת גם הנחת קו מסילת הברזל בין כרכוך לבין סולימניה באורך של 110 ק״מ


11:17 ,15.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה האזורית בחבל כורדיסטאן בצפון עיראק מנהלת שיחות עם חברה גרמנית בדבר תכנון ופיתוח רשת רכבות מתקדמת. דאנה עבדול כרים, שר הבינוי והשיכון בממשלת החבל, נפגש ביום רביעי עם נציגי חברת ״דויטשה באן״ במהלך ביקורו בגרמניה. השר הגיע לגרמניה בביקור רשמי שמטרתו לדון בפיתוח פרויקט הרכבת שאותו שואפת להקים ממשלת כורדיסטן.

 

״דויטשה באן״ היא חברת תחבורה גרמנית הפועלת מהמטה שלה בברלין. היא נחשבת לחברת התחבורה השנייה בגודלה בעולם וחברת הרכבות הגדולה ותשתיות התחבורה הגדולה ביותר בגרמניה. בעבר הצהיר סלאח ג׳והאר, מנהל מחלקת הדרכים והרכבות במשרד התחבורה של ממשלת כורדיסטאן כי על פי התוכניות יוקם קו רכבת בין זאחו - דוהוק, דוהוק - ארביל, ארביל סולימניה ומשם לעיירה באשמח. התוכנית כוללת גם הנחת קו מסילת הברזל בין כרכוך לבין סולימניה באורך של 110 ק״מ. לדבריו, התוכנית כוללת הקמת מסילות ברזל באורך של 650 ק״מ, כשהעלות של כל קילומטר היא 12 מיליון דולר. יצוין כי תכניות לבניית הרכבת בחבל הכורדי הוצגו כבר מאז 2010 אך לא יושמו מאז.

 

פרויקט זה, אם ייושם, יקשר את כל עריה הראשיות של כורדיסטאן באמצעות מסילות ברזל. אם התנאים הביטחוניים והכלכליים יהיו יציבים, ניתן להשלים את הפרויקט בארבע השנים הבאות, כך על פי ג׳והאר.