לבנון: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי שהתרסק

ההערכה הראשונית היא שהמטוס נפגע ממכת ברק ישירה ונשיא לבנון הוציא מכלל אפשרות התרסקות המטוס עקב פיגוע טרור. עד כה נמשו כ-40 גופות מהים


00:00 ,26.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההערכה הראשונית היא שהמטוס נפגע ממכת ברק ישירה ונשיא לבנון הוציא מכלל אפשרות התרסקות המטוס עקב פיגוע טרור. עד כה נמשו כ-40 גופות מהים
 
בלבנון אפסו הסיכויים למציאת ניצולים עקב התרסקות מטוס חברת התעופה האתיופית Ethiopian Airlines אתמול לפנות בוקר ועל סיפונו 90 נוסעים ואנשי צוות.
 
צוותי חיפוש משותפים לכוחות יוניפי"ל וצבא לבנון בסיוע אוניות הצי השישי של ארה"ב ומטוס המצויד באמצעי חיפוש תרמיים הצליחו עד כה לשלות כ-40 גופות ממי הים וכן חלקים של המטוס בכלל זה שתי הקופסאות השחורות.
 
מחקירת האירוע עד כה על ידי רשות התעופה האזרחית של לבנון עולה כי המטוס מדגם בואינג 737-800 נחת בביירות בשעה 1:30 לפנות בוקר בלילה שבין ראשון לשני בטיסה מאדיס אבבה בירת אתיופיה ועל סיפונו 40 נוסעים.
 
לאחר תדלוק וטיפול המריא המטוס בשעה 2:37 משדה התעופה של ביירות בטיסה 409 לאדיס אבבה ועל סיפונו 83 נוסעים מתוכם 54 אזרחי לבנון, 22 אזרחי אתיופיה, 3 קנדים ממוצא לבנוני ואזרחים מעיראק, סוריה רוסיה וצרפת.
 
משלחת מומחים מאתיופיה שהגיעה לביירות להשתתף בחקירת התאונה בדקה את סרט ההקלטה של שיחות הקברניט עם מגדל הפיקוח בביירות המעלה תמונה שגרתית של קשר עם המטוס לפני ההמראה, מהירות הרוח 280-340 קשר וכדקה לאחר ההמראה התבקש הקברניט בהתרחקו כקילומטר מהחוף לשנות את נתיב הטיסה על מנת לא להיכנס ללבה של סופה שהשתוללה באזור. לאחר מכן אבד הקשר עם המטוס. עדי ראייה סיפרו כי המטוס הסתובב לפתע במקומו, הפך לכדור אש וצלל בים 8 דקות לאחר המראתו מול חופי נאעמה מדרום לביירות במרחק חמישה קילומטרים מהחוף.
 
ההערכה הראשונית היא שהמטוס נפגע ממכת ברק ישירה ונשיא לבנון מישל סלימאן הוציא מכלל אפשרות התרסקות המטוס עקב "פיגוע טרור". מראות קורעי לב נראו בשדה התעופה בביירות אשר ממשלתה הכריזה על יום אבל. עיתוני לבנון תיארו בכותרותיהם הבוקר במילים "שחר שחור" ו"שואה" את תאונת המטוס.