מסתמן: האנייה Ever Given תשוחרר מתעלת סואץ

מסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמות לגבי גובה הפיצוי שישולם לתעלת סואץ בגין עלייתה של האנייה על שרטון, וכי האנייה תשוחרר להמשך מסעה אל עבר אירופה כבר ביום רביעי הקרוב. סכום הפשרה לא פורסם


11:38 ,06.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שנתקעה ונתפסה על ידי רשויות תעלת סואץ במשך למעלה משלושה חודשים, מסתמן כי אניית המכולה Ever Given, אנייה בנפח 20,000 TEU אשר חסמה את נתיב התעלה למשך שישה ימים במהלך מרץ האחרון, תשוחרר לדרכה בעת שרשות התעלה ובעלי האנייה עומדים על ספו של הסכם פיצויים.

 

חברת הביטוח של בעלי האנייה, The UK Club, פרסמה הודעה וציינה כי ״אנו שמחים להודיע כי בעקבות הסכמות עקרוניות בין הצדדים, ולאחר פגישות נוספות עם רשות תעלת סואץ (SCA) ודיונים רבים בבית המשפט, חלה התקדמות טובה והוסכם כעת על פיתרון רשמי״.

 

עוד נמסר כי ״יחלו ההכנות לשחרור האנייה ואירוע לציון ההסכם יתקיים בבוא העת במטה הרשות באיסמעיליה״.

 

מסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמות לגבי גובה הפיצוי שישולם לתעלת סואץ בגין עלייתה של האנייה על שרטון.

 

נזכיר כי רשות תעלת סואץ ביקשה בתחילה פיצוי בשווי 916 מיליון דולר, שבעלי האנייה דחו בטענה כי מדובר מסכום גבוה מדי. לאחר מכן, סכום התביעה הופחת ל-550 מיליון דולר, בתנאי ש-200 מיליון דולר ישולמו מראש, בעוד ש-350 מיליון ישולמו בכתבי ערבות.

 

רשות תעלת סואץ ציינה כי התשלום נועד לכסות את העלויות שנגרמו בעת פעולות חילוץ האנייה, כמו גם את הפסדים שנבעו לרשויות התעלה בעקבות חסימה של שישה ימים במעבר המים הבינלאומי.

 

יחד עם זאת פרטים סופיים על סכום הפשרה לא נחשפו.

 

רשות תעלת סואץ (SCA) מסרה כי ביום רביעי יתקיים טקס חתימה בעיר איסמעיליה, כאשר האנייה Ever Given תורשה לעזוב את אזור ״האגמים המרים״ של התעלה, בהמשך מסעה אל עבר אירופה.

 

 

נזכיר כי אניית המכולה הנושאת את דגל פנמה הינה בבעלות חברת Shoei Kisen Kaisha היפנית, והיא מוחכרת לידי חברת הספנות אוורגרין. האנייה עלתה על שרטון במהלך חצייתה את תעלת סואץ ב-23 במרץ וחסמה את נתיב המים למשך שישה ימים מה שגרם לחסם מרכזי על הסחר העולמי. האנייה שוחררה ב-29 במרץ דבר שאפשר את חידוש תנועת האניות בתעלה.