מפרץ עדן: חשש להסלמה בפעילות הפיראטים

מפקדת הצי החמישי של ארה"ב הזהירה מפני גידול אפשרי בפעילות הפיראטים בשבועות הקרובים עם שוך עונת הרוחות באזור


00:00 ,28.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מפקדת הצי החמישי של ארה"ב הזהירה מפני גידול אפשרי בפעילות הפיראטים בשבועות הקרובים עם שוך עונת הרוחות באזור
 
מפקדת הכוח הימי הבינלאומי הפועלת למלחמה בפיראטים במפרץ עדן, פרסמה הודעה בה קראה לאוניות המשייטות בנתיב המים הבינלאומי להגביר הערנות לקראת אפשרות של הסלמה בפעילות הפיראטים עם סיום עונת הרוחות.
 
בהודעה שפרסמה מפקדת הצי החמישי של ארה"ב, היושב במנאמה בירת ממלכת בחריין, הזהירה מפקדת הכוח הימי המשותף מגידול אפשרי בפעילות הפיראטים בשבועות הקרובים עם שוך עונת הרוחות באזור. ההודעה שבה והדגישה כי למרות הירידה שהורגשה לאחרונה בפעילות הפיראטים, על האוניות העוברות באזור להמשיך לגלות ערנות בשעות היום והלילה גם יחד.
 
מפקד הכוח הימי המשותף 151 האדמירל התורכי קאנר דינר הדגיש כי למרות השיפור ביכולת למנוע התקפות פיראטים ולסכלן, הפיראטים מתאימים את פעילותם לנסיבות ומשנים טאקטיקה, ולכן ממליצה מפקדת הכוח הימי המשולב לאוניות סוחר המתכוונות לעבור בנתיב השיט הבינלאומי במפרץ עדן לנקוט אמצעי זהירות, להודיע מראש למפקדת הכוח הימי הפועל באזור, להיות במצב של ערנות מלאה ולצרף אנשי אבטחה לצוותיהן.
 
עוד נמסר בהודעת הכוח הימי המשולב כי למרות פעילות מתמדת של 30 אוניות מ-16 מדינות המבצעות פטרולים מול חופי סומליה, הרי שסכנת הפיראטים לא חלפה ולעיתים הם מספיקים לבצע את זממם ולהשתלט על אונייה לפני הגעת כוחות החילוץ.
 
על פי נתוני המשרד הבינלאומי לספנות בשנת 2008 תקפו הפיראטים 130 אוניות , גידול של 200% לעומת שנת 2007 והם מחזיקים כבני ערובה ב-15 אוניות ויותר מ-200 אנשי צוות.