מצרים דוחה את המכרז הבינלאומי להקמת תחנת כוח גרעינית

המכרז היה אמור להתפרסם במהלך חודש ינואר. ההחלטה לדחיה נבעה גם מהרצון להבטיח שמספר רב ככל האפשר של חברות ממדינות שונות ישתתפו במכרז על מנת להגדיל את התחרות


00:00 ,20.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות מצרים החליטו לדחות את מועד פרסום המכרז הבינלאומי אשר היה אמור להתפרסם במהלך חודש ינואר שעבר להקמת תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל.

העיתון המצרי הרשמי "אלאהראם" מדווח כי הוחלט לדחות את פרסום המכרז להקמת תחנת הכוח הגרעינית הראשונה במצרים לייצור חשמל עד להתייצבות המצב הפנימי במדינה. העיתון המצרי מסר עוד כי, ההחלטה לדחות את מועד פרסום המכרז נבעה גם מהרצון להבטיח שמספר רב ככל האפשר של חברות ממדינות שונות ישתתפו במכרז על מנת להגדיל את התחרות.

נזכיר כי, מאז חודש אוגוסט 2010 מועד פרסום ההחלטה הנשיאותית להקים את הכור הגרעיני המצרי הראשון באזור "אלצ'בעה" לחוף הים התיכון ממערב לאלכסנדריה, פעלה מצרים להכין את מסמכי המכרז המפורטים להקמת התחנה. מצרים מתכוונת להשקיע בפרויקט הכור הגרעיני להפקת חשמל סכום של ארבעה מיליארד דולר לערך.

שירותי הייעוץ בשלבי הביצוע להקמת הכור הגרעיני הראשון במצרים הוענקו לחברה האוסטרלית WorleyParsons וזאת בהתאם להצעה שהגישה החברה האוסטרלית בהיקף של 900 מיליון לירות מצריות (כ-161 מיליון דולר).