מצרים: יוזמה לכריית מנהרה נוספת למעבר כלי רכב מתחת לתעלת סואץ

ההצעה לכריית מנהרה נוספת הועלתה כבר לפני שבע שנים אולם נדחתה עקב בעיות מימון. ההצעה כוללת כריית מנהרה במרחק 19 קילומטר מדרום לכניסה הצפונית לתעלת סואץ באזור פורט סעיד


00:00 ,22.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ההצעה לכריית מנהרה נוספת הועלתה כבר לפני שבע שנים אולם נדחתה עקב בעיות מימון. ההצעה כוללת כריית מנהרה במרחק 19 קילומטר מדרום לכניסה הצפונית לתעלת סואץ באזור פורט סעיד
 
קבוצת הבנייה "שעלאן" השייכת לנסיך הסעודי עבדאלעזיז בן משעל הגישה לשלטונות מצרים הצעה לכריית מנהרה נוספת למעבר כלי רכב מתחת לתעלת סואץ.

העיתון המצרי "אלמסרי אליום" מדווח כי ההצעה כוללת כריית מנהרה במרחק 19 קילומטר מדרום לכניסה הצפונית לתעלת סואץ באזור פורט סעיד, וזאת במסגרת חבילת פרוייקטים שגיבשו מהנדסי החברה לפיתוח נמל פורט סעיד מזרח.

העיתון מדווח כי חבילת הפרוייקטים הוצגה בפני בכירי משרד התובלה המצרי לקראת פגישה בין שר התובלה המצרי מחמד מנסור והנסיך הסעודי בן משעל הצפויה להתקיים בחודש הבא. עוד מדווח העיתון כי המנהרה כוללת שני מסלולי נסיעה אשר יחברו את חצי האי סיני עם היבשת והיא מיועדת לשרת את אזור התעשייה בפורט סעיד ואת הנמל הצמוד אליו. כמו כן, מציעים המתכננים לחבר את המנהרה לכביש החוף המהיר המחבר בין פורט סעיד במזרח מצרים לעיר סלום בגבול המערבי עם לוב.

הפרויקט מדגיש כי קיים צורך בבניית תחליף אסטרטגי לחציית התעלה מאזור צפון.

נזכיר כי בשנת 1982, עם נסיגת ישראל מחצי האי סיני, פתחה מצרים מנהרה באורך של שני קילומטרים לערך למעבר כלי רכב מתחת לתעלת סואץ הממוקמת 30 קילומטרים לערך מצפון לעיר סואץ בחלקה הדרומי של התעלה.

במצרים מדגישים כי ההצעה לכריית מנהרה נוספת בחלקה הצפוני של התעלה הועלתה כבר לפני 7 שנים על ידי קבוצת בנייה איטלקית אולם ההצעה נדחתה על ידי ראש הממשלה המצרי דאז עאטפ עובייד עקב בעיות במימון, אולם בשנת 2005 הוגש לממשלת מצרים תסקיר אותו ביצעה חברת ייעוץ זרה המפרט את עלויות הכרייה, מקורות המימון וההיתכנות הכלכלית.

מקורות במצרים מסרו לעיתון כי הפעם קיים סיכוי שממשלת מצרים תגלה עניין רב יותר בפרוייקט מכיוון שהוא מוצג כחלק מתוכניות הפיתוח הכוללות של נמל פורט סעיד.