מצרים מצטרפת למפת קווי הספנות של אירופה

מדובר בחמישה קווי ספנות אשר בהם תשתתף מצרים כשותף ראשון למדינות אירופה דרך הים התיכון והים האדום במסגרת פרויקט נתיבי הספנות המהירים


00:00 ,09.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בחמישה קווי ספנות אשר בהם תשתתף מצרים כשותף ראשון למדינות אירופה דרך הים התיכון והים האדום במסגרת פרויקט נתיבי הספנות המהירים
 
מצרים מברכת על השינויים שערך האיחוד האירופי בקווי הספנות שלו באופן שיכללו את נמלי הים של מצרים. כך נמסר בהודעה שפרסם משרד התעבורה המצרי בסוף השבוע, בעקבות דיונים שנערכו בליסבון בירת פורטוגל, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, בהשתתפות שרי התובלה בקבוצת המדינות במזרח התיכון ביניהן מצרים, תוניסיה, מרוקו, ירדן ותורכיה ועמיתיהם מהאיחוד האירופי בנושא תוכניות מעשיות לחיבור רשת התובלה הימית בין מדינות אירופה למדינות השכנות.
 
על פי הדיווחים, מדובר בחמישה קווי ספנות אשר בהם תשתתף מצרים כשותף ראשון למדינות אירופה דרך הים התיכון והים האדום במסגרת פרויקט נתיבי הספנות המהירים, הקושר את המדינות החברות באיחוד האירופי עם המדינות השכנות להן.
 
שר התעבורה המצרי מחמד לוטפי מנסור הביע את הערכתה של מצרים לשינוי בנתיב הגיאוגרפי של קווי הספנות והחמיא לראייה הנכונה של מומחי התובלה והספנות האירופים אשר הביאה להצבתה של מצרים על מפת הספנות האירופית, דבר אשר יסייע לדבריו להפצת הסחורות מאפריקה לאו דווקא לשוקי אירופה, אלא גם לאסיה וארצות הברית דרך נתיבי ספנות אחרים.
 
השר מנסור הדגיש כי נמלי הים של מצרים יחברו את מדינות צפון אפריקה ומדינות האיחוד האירופי דרך הים התיכון באמצעות נמלי הציר באלכסנדריה ונמל פורט סעיד מזרח. השר המצרי סקר את האפשרויות הגלומות בנמלי ים אלה בכלל זה אמצעי התובלה היבשתית המגוונים שהם מציעים (רכבות, הובלה בנהר, הובלה אווירית והובלה יבשתית). השר המצרי הדגיש כי מיקומה האסטרטגי של מצרים וקרבתה לשווקים הבינלאומיים כשוק הגדול באפריקה והמזרח התיכון לצד המכס של כוח עבודה מיומן ועידוד השקעות הביאו לחיזוק תנועת הסחר במדינה.