סוריה: שוב נתפסו סחורות מישראל

שלטונות המכס של סוריה הודיעו כי תפסו כמות גדולה של הלבשה במחסן במחוז הבירה דמשק אשר מקורה בישראל. על בעל הסחורות הוטל קנס בגובה 33 אלף דולר


00:00 ,20.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות המכס של סוריה הודיעו כי תפסו כמות גדולה של הלבשה במחסן במחוז הבירה דמשק אשר מקורה בישראל. על בעל הסחורות הוטל קנס בגובה 33 אלף דולר
 
העיתון "אלקודס אלערבי" היוצא לאור בלונדון מתבסס על דיווח בעיתון סורי ויודע לספר כי ההלבשה שנתפסה היתה ברובה בגדי נשים אשר הכילו תוויות המוכיחות שמקורן בישראל.
 
העיתון מדווח כי בתוך מטען של 400 קילוגרם הלבשה אשר נתפס במחסן, התגלה מטען של 100 חולצות טי לנשים  אשר הכילו תוויות בשפה העברית. לדברי העיתון, ערך הסחורה נאמד ב-320 אלף לירות סוריות (7,000 דולר לערך), והוטל קנס בהיקף של 1.5 מיליון לירות סוריות (33,000 דולר) על בעליה של הסחורה.
 
בתחילת החודש דווח בסוריה כי רשות המכס של דמשק תפסה סחורה מישראל אשר נתחבה בקרב קבוצה של סחורות אשר נשלחו בהובלה ימית לנמל לטקיה ומשם שולחו ליעדן בדמשק. העיתון הסורי "אלווטן" דיווח כי מדובר בכלי עבודה תעשייתיים וידניים וכן מפסקי זרם ומסתמים מייצור ישן, אשר מכילים הוכחה שמקורם בישראל.
 
העיתון הסורי דיווח עוד כי הסחורה נתפסה במכולה אשר יועדה לסוחר סורי בדמשק ועוררה את חשדו של פקיד המכס לאחר שהגיעה במכולה סגורה מנמל לטקיה. לאחר בדיקה מדוקדקת התברר כי ערכה הכולל של הסחורה מגיע ל 9.35 מיליון לירות סוריות (207,305 דולר) והוטל עליה קנס מצטבר בשיעור של 74.7 מיליון לירות סוריות (1.6 מיליון דולר) בשל יבוא סחורות מישראל אשר אינן נכללות בפקודת המכס של סוריה.