ימים אלה של לפני שיא העלייה לרגל למקומות הקדושים לאסלאם בסעודיה, מציבים רף חדש בתחום הלוגיסטיקה המצריך שילוב מתוזמן בין תעופה, תחבורה מסילתית וניהול תעבורתי חכם. על פי הודעתו של מוחמד אל-זוויד, מנכ״ל שדה התעופה הבינלאומי של ג׳דה, המערכת הסעודית מטפלת העונה בלמעלה מ-3,000 טיסות עלייה לרגל, בתיאום עם 27 גופים ממשלתיים ופרטיים. ההיערכות כללה הרחבה פיזית של מסלולים וטרמינלים, לצד ניהול זמן-אמת באמצעות מערכות חיזוי זרימות נוסעים ומודלים תפעוליים מבוססי בינה מלאכותית.
היבט קריטי השנה היה שילוב רכבת אלחרמיין - קו מסילת רכבת מהיר באורך של כ-450 ק״מ, שהוגדל לקיבולת של כ-70,000 נוסעים ביום, עלייה של 75% בהשוואה לשנה שעברה, זאת בין השאר באמצעות הגדלת תדירות הרכבות מ-35 ל-60 נסיעות ביום והקצאת מסילות ייעודיות לעונת החאג׳ בלבד.
לפי אל-זוויד, מערך התחבורה כולו הופעל השנה באמצעות מרכז שליטה אחוד שסיפק בקרה מרכזית על: זרימת הנוסעים בין שלושת מוקדי הכניסה: נמל ג׳דה, נמל המלך עבדאלעזיז ונמל אל מדינה, תיאום בין נתיבי קרקע-אוויר-רכבת, כולל מסלולי VIP וכניסות נפרדות לקבוצות מאורגנות ומערכת ERP תחבורתית שחוברה בזמן אמת למאגרי דרכונים, ויזות, שירותי הסעה, מטענים אישיים, ותחנות קליטה.