סערה במצרים: דגלי המדינה מיובאים מישראל

עיתון מצרי חשף הפרשה בהתבססות על עותקים של התכתבויות בין יועצו של השר לתעשייה וסחר חוץ לבין ראש רשות המכס במשרד האוצר, ששלח מזכר לסניפי המכס בו הוא מבקש מידע על משלוחי דגלים מתוצרת ישראל


00:00 ,10.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

עיתון מצרי חשף הפרשה בהתבססות על עותקים של התכתבויות בין יועצו של השר לתעשייה וסחר חוץ לבין ראש רשות המכס במשרד האוצר, ששלח מזכר לסניפי המכס בו הוא מבקש מידע על משלוחי דגלים מתוצרת ישראל 
 
אנשי עסקים מצרים מייבאים דגלי מצרים מתוצרת ישראל "דרך מעברי רפיח, ניצנה (אלעוגה בפי המצרים) וטאבה". כך חושף הבוקר העיתון המצרי "אלמסרי אליום" היוצא לאור בקהיר.
 
העיתון מתבסס על עותקים של התכתבויות בין סייד אבו אלקומסאן, יועצו של השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, רשיד מחמד רשיד, לבין ראש רשות המכס במשרד האוצר המצרי, אחמד פרג סעודי, אשר בתורו שלח מזכר לסניפי המכס הנוגעים בדבר בו הוא מבקש לקבל מידע על משלוחים של דגלי מצרים מתוצרת ישראל ואם אכן נכנסו למצרים דרך מעברי הגבול.
 
הפרשה נחשפה על ידי מספר חברי פרלמנט מהאופוזיציה המצרית, אשר פנו בשאלה ללשכת השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ ונזעקו מהתשובה שקיבלו לפיה "המדובר במשלוחים מסחריים אשר אינם סותרים את תקנות המכס והפיקוח על יבוא וייצוא, כך שאין כל מקום לאסור עליהם או למנוע אותם". עדלי עבדאלראזק, ראש מערך התקנונים וההסדרים ברשות המכס המצרית מסר כי לא פורסמה כל החלטה למנוע או לאסור יבוא סחורות מישראל, תוך שהוא מדגיש כי מעבר "אלעוגה" (ניצנה) הינו המעבר היחיד המורשה להעברת סחורות בין מצרים וישראל, והדגיש כי לא קיבל כל הוראה ממשרד האוצר המצרי או ראש רשות המכס לעצור כניסת סחורות מישראל.
 
לדבריו, אין ברשותו רשימון המעיד על יבוא דגלי מצרים מישראל. העיתון הקהירי מציין כי, הנושא הועלה בשאילתא בפרלמנט המצרי עוד בחודש יולי שעבר ויושב ראש הפרלמנט, פתחי סרור, העביר אותה לתשובת השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ אשר העביר את הנושא לטיפולו של יועצו, אבו אלקומסאן. השר המצרי רשיד מצוטט על ידי העיתון בתגובה "לשם מה עושים זאת יבואנים מצרים?" ואליו יועצו מכחיש שנכנסו משלוחי דגלי מצרים מתוצרת ישראל ומטיל האחריות על שחרור סחורות כל רשות המכס המצרית.