פרסום ראשון: מצרים בוחנת סגירת מסוף ניצנה והעברת הפעילות לכרם שלום

זאת בשל הישנות מקרים של פגיעה במשאיות העוברות על הכביש היחיד המוביל אליו. על פי הדיווחים, נהגי המשאיות נדרשים לחזור על עקבותיהם לאחר שהם נחשפים לאיום בנשק חם. לא אחת הותקפו נהגי משאיות אשר סירבו להוראה לחזור, וכנקמה, משאיותיהן חובלו ומטענן הושחת ונבזז


00:00 ,04.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

העיתון המצרי "אלאהראם" מדווח מפי מקור בכיר במחוז צפון סיני במצרים, כי בחינת סגירת מסוף ניצנה מתבצעת בעקבות בקשה של רשות הנמלים המצרית לסקור את התחליפים למסוף.

המקור המצרי מסר כי קיימת נטייה במחוז צפון סיני להמליץ על פיתוח מעבר כרם שלום ולהציבו כתחליף ראוי למסוף ניצנה.

ההמלצה מתקבלת בעקבות העובדה שלפגיעות במשאיות בכביש במוביל למסוף התלוו גם פגיעות בצוותי העובדים המתקשים להגיע אליו, דבר אשר הביא כמעט לשיתוקו.

ממידע שהגיע ל Port2port עולה כי משאיות מצריות כמעט ואינן מצליחות להגיע למסוף בצד במצרי המכונה (אלעוגה) וזאת עקב העובדה שבכביש היחיד המוביל אליו בסיני, הוצבו מחסומים של הבדואים המתגוררים באזור ומונעים מהמשאיות להמשיך בדרכן.

על פי הדיווחים, נהגי המשאיות נדרשים לחזור על עקבותיהם לאחר שהם נחשפים לאיום בנשק חם. לא אחת הותקפו נהגי משאיות אשר סירבו להוראה לחזור, וכנקמה, משאיותיהן חובלו ומטענן הושחת ונבזז.

על פי ההערכות, הפגיעה במשאיות בדרכן למסוף היבשתי מהווה שלב נוסף במאבק העז בין הבדואים בסיני לבין השלטון המצרי, אשר אחד הביטויים הבולטים שלו הוא המשך הפגיעות בצינור אספקת הגז בחצי האי.

הבדואים בצפון סיני מוחים על אי שחרור אסירים מקרבם הן מבתי הכלא המצרים והן אלה הישראלים ומנסים להעביר באמצעות שיתוק הפעילות בצד המצרי של מסוף ניצנה, מסר לממשל המרכזי בקהיר בו הם מבהירים כי הם השולטים במצב בשטח חצי האי סיני ויש לקחת אותם בחשבון כשחקן.

יצוין כי חברות ישראליות רבות המייבאות ממצרים בעיקר חומרי גלם לתעשייה, אבן ושיש, סובלות קשות מהמצב החדש שנוצר והקושי בניהול יבוא מסודר מהשכנה מדרום.

נזכיר עוד כי מסוף ניצנה הוא המסוף היחיד המיועד להעברת סחורות מישראל למצרים במסגרת ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ.