שר המים הירדני: התקדמות בפרויקט תעלת הימים

השר הירדני מסר כי בקרוב יוכרז על החברות שזכו במכרז לביצוע סקר הערכה. עלות הסקר הינה 15.5 מיליון דולר אשר הוקצבו כמענק על ידי צרפת, ארה"ב, יוון, יפן והולנד


00:00 ,20.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השר הירדני מסר כי בקרוב יוכרז על החברות שזכו במכרז לביצוע סקר הערכה. עלות הסקר הינה 15.5 מיליון דולר אשר הוקצבו כמענק על ידי צרפת, ארה"ב, יוון, יפן והולנד
 
המהנדס ראיד אבו אלסעוד, שר המים וההשקיה של ירדן, דיווח כי הסקר הטכני לכריית תעלת הימים בין הים האדום לים סוף הושלם לאחרונה וזאת בפגישה בפאריס בהשתתפות נציגי המדינות הנוגעות בדבר והבנק העולמי.
 
במסיבת עיתונאים ברבת עמון מסר השר הירדני כי הסקר המנוהל על ידי הבנק העולמי נתון לפיקוח ועדת ההיגוי הכוללת נציגים של שלושת הצדדים הנוגעים בפרויקט ירדן, פלסטין וישראל בראשות ירדן.
 
השר הירדני מסר כי בסוף החודש או בתחילת החודש הבא יוכרז על החברות שזכו במכרז לביצוע סקר הערכה לפרויקט הכולל שתי בחינות: ההשפעה הסביבתית של הפרויקט וההיתכנות הכלכלית. עלות הסקר הינה 15.5 מיליון דולר אשר הוקצבו כמענק על ידי צרפת, ארצות הברית, יוון, יפן והולנד.
 
השר הירדני אבו אלסעוד מסר עוד כי 11 חברות הגישו הצעות לביצוע התסקירים השונים, וכי ארבע מהן אושרו להתמודד על המכרז לסקר הכלכלי ושתיים לסקר הסביבתי. השר הירדני הדגיש כי חברות ירדניות ישתתפו בתפקידי ייעוץ בתסקירים אשר להערכתו צפויים להימשך שנתיים.
 
השר הירדני למים והשקיה מסר במסיבת העיתונאים כי 'הפרויקט האזורי הגדול' כהגדרתו, נועד להצלת ים המלח מכלייה וכן לשים קץ להשפעות הסביבתיות העלולות לקרות במקרה של היעלמותו במיוחד בכל הקשור לאגני מי התהום אשר צפויים להיפגע במליחות.
 
השר הירדני הכחיש כי לפרויקט יהיו השלכות שליליות על הסביבה באזור, על החקלאות ועל ההשקעות בשתי גדות ים המלח. בירדן מציינים כי במקרה של תחילת ביצוע הפרויקט תימשך הבנייה חמש שנים ומי ים סוף יוזרמו בצינורות שאורכם 200 קילומטר לים המלח. נזכיר כי ירדן דוחפת לביצוע הפרויקט ותולה בו תקוות להקלת בעיית המים והחשמל החמורות מהן היא סובלת.