תעלת סואץ: אונייה שעלתה על שרטון גורמת לשיבושים

שלטונות התעלה נאלצו לעצור מעבר תשע אוניות אשר היו אמורות לצאת בשיירה מצפון לדרום. כמו כן נמנעה הפלגתה של שיירה מדרום לצפון הכוללת 23 אוניות עקב הערפל הכבד השורר באזור ים סוף


00:00 ,20.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות התעלה נאלצו לעצור מעבר תשע אוניות אשר היו אמורות לצאת בשיירה מצפון לדרום. כמו כן  נמנעה הפלגתה של שיירה מדרום לצפון הכוללת 23 אוניות עקב הערפל הכבד השורר באזור ים סוף
 
בכיר ברשות תעלת סואץ מסר הבוקר כי תנועת מעבר האוניות בתעלה נעצרה עם שחר הבוקר בשני הכיוונים, וזאת עקב עלייתה על שרטון של אוניית צובר הנושאת את דגל הונג קונג וכן עקב מזג האוויר הקשה והערפל הכבד השורר באזור התעלה.
 
הבכיר המצרי מסר כי שלטונות התעלה נאלצו לעצור את מעבר תשע אוניות אשר היו אמורות להוות את השיירה השנייה מצפון לדרום ולמנוע כניסתן מהים התיכון לתעלת סואץ, וזאת עקב סגירת השלוחה המערבית באזור אלבלאח לאחר עלייתה של האונייה "ספיד בו" הנושאת סחורות בצובר בהיקף של 38 אלף טון על שרטון בכניסה לשלוחה.
 
על פי הדיווח הראשוני האונייה עלתה על שרטון עקב תקלה במנוע ובמערכות ההיגוי. שלטונות תעלת סואץ העבירו שלוש גוררות לאזור האונייה ולפנותה מהכניסה לשלוחה. בתוך כך, נמנעה הפלגתה של השיירה מדרום לצפון הכוללת 23 אוניות עקב הערפל הכבד השורר באזור ים סוף.