יום טכנולוגיות ישראליות בבנגקוק

לאחר שיתוף פעולה עם וייטנאם, הגיעה תורה של תאילנד. שגרירות ישראל, בשיתוף הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה, מקיימות כנס בו יציגו חברות ישראליות פתרונות לאתגרים בתחום המים


00:00 ,29.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היום מתקיים בבנגקוק יום טכנולוגיות מיוחד, בו יציגו חברות ישראליות פתרונות אפשריים לאתגרים עימם מתמודדת תאילנד בתחום המים.

האירוע נערך על ידי שגרירות ישראל בתאילנד, בהובלת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בבנגקוק בראשות ברק שרעבי, תוכנית ישראל ניוטק, ובשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים של תאילנד.

במסגרת האירוע ייחשפו חברות ישראליות להזדמנויות בתחום תשתיות המים במדינה האסייתית ויתקיים דיאלוג על האתגרים הניצבים בפני התעשייה בתאילנד. הדוברת המרכזית בכנס תהיה המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה ד"ר סיניה נתניהו.

יצוין שתאילנד עתידה להשקיע בשנים הקרובות מעל ל-12 מיליארד דולר בטכנולוגיות ובתשתיות מים. המדינה מתמודדת תדיר עם בעיות זיהום של מקורות מים פתוחים, כתוצאה מהיעדר מערכות טיהור יעילות של מי ביוב ושפכים תעשייתיים. בנוסף, אזורים מסוימים סובלים בשנים האחרונות מבצורת בשל ירידת גשמים נמוכה מהמקובל.

באירוע הישראלי צפויים להשתתף כ-100 אורחים וצפויים לקחת בו חלק תעשיינים ואנשי ממשל מקומיים, נציגי רשות המים של מטרופולין בנגקוק (MWA) ורשות המים של הפרובינציות בתאילנד (PWA).

שגריר ישראל בתאילנד שמעון רודד: "בשנה הקרובה ישראל ותאילנד מציינות 60 שנה לכינון יחסים דיפלומטים. במהלך השנים התאפיינו היחסים בין המדינות בשיתוף ידע וניסיון שפותח ונצבר בישראל. בתאילנד קיימת הערכה רבה לקידמה הטכנולוגית, המציבה את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בפיתוח וחדשנות טכנולוגיות מים".

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בתאילנד ברק שרעבי: "תאילנד עתידה להשקיע מיליארדי דולרים בשנים הקרובות בתחום ניהול ותשתיות מים. השקעות אלו אינן כוללות את הפוטנציאל הלא ממומש להטמעת טכנולוגיות מים ישראליות בתעשייה המקומית. אנו רואים בהזדמנות זאת כר פורה לשיתוף פעולה רחב בין התעשיות בתאילנד לבין חברות ישראליות".