מנכ"לית משרד הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני נפגשה עם שר התמ"ת

על חברי המשלחת שהגיעה החברות המחוייבות ברכש גומלין ישראלי לאור לישראל נמנים נציגי פרויקט הצוללות


00:00 ,16.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"לית משרד הכלכלה והטכנולוגיה הפדרלי של גרמניה אנה רות הרקס, המבקרת בישראל בראש משלחת עסקית רב-תחומית, נפגשה הבוקר (ב') עם שר התמ"ת שלום שמחון.

תחת אחריותה של מנכ"לית משרד הכלכלה והטכנולוגיה (BMWi) הגרמני נמצאים תחומי סחר חוץ, תקשורת ושיתופי הפעולה במחקר ופיתוח.

בהמשך מתוכננות להרקס פגישות עם מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, שרי התחבורה והאנרגיה והמים, ומספר ביקורים בתעשייה. הביקור אורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בברלין, בשיתוף עם לשכת מסחר ישראל-גרמניה.

במשלחת העסקית משתתף יו"ר מועצת המספנה של חברת'ThyssenKrupp Marin, שמחויבת ברכש גומלין רחב היקף בשל פרויקט הצוללות שהיא מבצעת עבור חיל הים הישראלי. כן לוקח חלק י"ר מועצת המנהלים שלThyssenKrupp Marine Systems, לה שייכת מספנת HDW, החויבת ברכש גומלין מישראל בגין מכירת שלוש צוללות לחיל הים, שתיים ב-2006 ושלישית השנה.

בביקור משתתפים גם נציגי חברת Thales Transportation, שמספקת מזה שנים רבות לרכבת ישראל את מערכות האיתות והבקרה ןמעוניינת להשתלב גם בפרויקטים נוספים של הרכבת (כמו הקו לאילת) ושל החברה הלאומית לדרכים ונת"ע (הרכבת הקלה לתל אביב ולגוש דן).

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי בסיכום נתוני הסחר של שנת 2011, ייבאה ישראל מגרמניה טובין וסחורות בערך של 4.424 מיליארד דולר, (גידול של 25.8% לעומת הייבוא ב-2010), בעיקרם מתכות, מוצרים כימיים, פלסטיקה מכונות וכלי רכב. בתקופה הזו ייצאה ישראל טובין וסחורות בשווי של 1.919 מיליארד דולר, (גידול של 14.57% לעומת 2010). עיקר הייצוא כלל מוצרי הייטק, מוצרים כימיים ומכונות.