נבחן שת"פ בין ישראל להודו בתחום תעשיית המזון והחקלאות

משלחת מהודו הגיע לביקור ביוזמת הנספחות המסחרית הישראלית בניו-דלהי, מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ובארגון מכון היצוא ותסייר במפעלים ישראליים עם פוטנציאל לייצוא להודו


00:00 ,06.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת המשרד ההודי לתעשיות מזון מעובד מבקרת בימים אלה לראשונה בישראל לביקור שמטרתו לבחון שיתופי פעולה תעשייתיים בתחומי המזון והחקלאות. כך אמר הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו-דלהי, מוניר אגברייה.

ממשרד התמ"ת נמסר כי, הביקור ביוזמת הנספחות המסחרית הישראלית בניו-דלהי, מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ובארגון מכון היצוא. בין חברי המשלחת שהגיעה לישראל, מר Ashok Sinha מנכ"ל המשרד לעיבוד מזון יחד עם ד"ר Venkateswarlu סמנכ"ל המשרד ומר Panwar מנהל יחידה במשרד.

המנהלים ייפגשו עם מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ויסיירו במפעלי מזון ברחבי הארץ העוסקים בתחומי האריזה, תוצרת טרייה, תוצרת משק החי והמשקאות, במהלך הביקור יתקיים מפגש בין המשלחת ההודית וחברות ישראליות בתחום וראש המשלחת ההודית יסקור את הטכנולוגיות הישראליות בתחום המזון המעובד והתוצרת החקלאית.

מנהלת פיתוח עסקי של ענף המזון במכון היצוא, מיכל נאמן, מציינת כי תוכנית המשלחת משלבת ביקורים בחברות מזון עם מוצרים וטכנולוגיות ייחודיים וכן מפגש שולחן עגול שבו יתאפשר לחברי המשלחת לפגוש פנים מול פנים יצואנים ישראלים המעונינים לייצוא להודו.

עוד נמסר כי, המשרד ההודי, האחראי על תעשיית המזון, ניצב בפני אתגרים משמעותיים לאור מחירי חומרי המזון המאמירים באחת המדינות המאוכלסות בעולם. המשרד שם לו למטרה לייעל את שרשרת ייצור המזון בתת-היבשת מהחקלאי ועד לצרכן הסופי, לצמצם בזבוז בכל שלבי שרשרת הייצור, לשלב טכנולוגיות לעיבוד מזון מגורמים פנימיים וחיצוניים ולעודד מו"פ בתחום עיבוד המזון.

בנוסף, המשרד שם לו למטרה לצמצם את בזבוז התוצרת החקלאית הטרייה שמגיעה ל-35% והוזלת עלויות המזון המעובד על ידי החדרת טכנולוגיות מתקדמות שיעזרו בהפחתת עלויות הייצור. סוגיות של טיפול בתוצרת לאחר קטיף, אחסון, קירור ושיווק הן שאלות שמעסיקות את מקבלי ההחלטות במשרד ההודי, והמבקרים מקווים למצוא פתרונות לסוגיות אלו בישראל.

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו-דלהי, מוניר אגברייה מציין כי הנספחות המסחרית בניו-דלהי שמה לה למטרה להגביר את הפעילות ושיתופי הפעולה הכלכליים בתחומי עיבוד המזון והמוצרים החקלאיים.

ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי, בשנת 2010 עלה הייצוא הישראלי להודו (ללא יהלומים) ב-57% לרמה של 2.27 מיליארד דולר. הייבוא (ללא יהלומים) עלה ב-58.4% לרמה של 1.29 מיליארד דולר. ענפי הייצוא העיקרי של ישראל להודו הם: פנינים אבנים יקרות, תכשיטים, ודשנים.

בשנת 2010 הייבוא הישראלי מהודו עלה גם כן ב-58% ביחס לשנת 2009 ועמד על כ- 1.9 מיליארד דולר. ענפי הייבוא העיקרי של ישראל מהודו הם: אבנים יקרות, מתכות יקרות, וכימיקלים.