נציגי ענק ביוטכנולוגי מטיוואן יגיעו לבחינת השקעות ושיתופי פעולה בישראל

חברת Yonglin Biotech היא זרוע הציוד הרפואי של תאגיד הענק Foxconn, המעסיק למעלה ממיליון עובדים


00:00 ,03.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

 נציגי חברת Yonglin Biotech הטיוואנית, זרוע הציוד הרפואי של תאגיד הענק Foxconn, יבקרו השבוע בישראל וייפגשו עם מספר חברות ישראליות בתחום הביוטכנולוגיה על מנת על מנת לבחון שיתופי פעולה טכנולוגיים והשקעות בישראל.

תאגיד Foxconn הוא אחד המעסיקים הגדולים בסין ולו למעלה ממיליון עובדים. הביקור בישראל נערך בהמשך לפעילות שנערכה בתערוכת מדיקה, שהתקיימה בחודש נובמבר 2011 בדיסלדורף, בגרמניה.

חברת  Yonglin Biotech הוקמה לאור רצונו של ראש תאגיד Foxconn ג'רי גוו (התופס את המקום השני ברשימת עשירי טייוואן) להרחיב את תחומי פעילותו העסקית של התאגיד ולהתמקד גם בציוד רפואי וביוטכנולוגי. במקביל ל- Yonglin Biotech הקימה Foxconn גם את קרן ההשקעות בביוטכנולוגיה, הנושאת את אותו השם.

 

Yonglin Biotech מתמקדת בחיפוש אחר טכנולוגיות שמסייעות באיסוף אינפורמציה רפואית ובהפצתה באמצעות טכנולוגיית מיחשוב הענן בין כ-2,800 תי חולים בסין. החברה רשמה בשנה האחרונה רווח של כ-158 מיליון דולר.

הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בטייפה בירת טייוואן אופיר גור תיאם ואירגן את הביקור של אנשי Yonglin Biotech בישראל, וכן את סבב הפגישות שערכה החברה בתערוכת מדיקה.

גור: "מדובר בהזדמנות אמיתית לשיתופי פעולה בין חברות טכנולוגיה ישראלית לבין חברה בסדר הגודל של Yonglin Biotech, שהיא בעלת יכולות הפצה מרשימות ומנהלת פרויקטים משמעותיים ברחבי סין. החברה Biotech הבינה בשלב מוקדם את הערך המוסף שיעניקו לה טכנולוגיות ישראליות בתחום הציוד הרפואי, בו חדשנות הינה שם המשחק, ולכן שלחה את נציגיה לישראל".

ממינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי טייוואן מהווה את יעד היצוא הרביעי של ישראל באסיה, לאחר סין, הודו ויפן. עוד נמסר ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכם היצוא הישראלי לטייוואן ב-707 מיליוני דולרים, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היבוא מטייוואן לישראל הסתכם ב- 709 מיליוני דולרים באותה תקופה, עלייה של 14% לעומת 2010.