פתרונות טכנולוגים ישראלים לספרד

לישראל הגיעה משלחת של כ-30 נציגי חברות מובילות בתחומי תוכנה, תקשורת, השקעות, טכנולוגיית המידע, קלינטק והתשתיות


00:00 ,16.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת הכוללת כ-30 חברות ספרדיות מתחומי התשתיות וטכנולוגיות המידע הגיעה לביקור בישראל.

את המשלחת מוביל מזכיר המדינה הספרדי לענייני סחר חיימה גרסיה לגאס. המשלחת הינה פרי שיתוף פעולה בין הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה במדריד ומשרד הכלכלה הספרדי.


המשלחת כוללת חברות בתחומי תוכנה, תקשורת, השקעות, טכנולוגיית המידע, קלינטק והתשתיות. החברות מגיעות לישראל על מנת להתרשם מהחדשנות ומסביבת הסטארט-אפ הישראלית, כמו גם מרמת המחקר אקדמי, וכן על מנת לבחון טכנולוגיות ישראליות להטמעה במערכי הפעילות שלהן.

הגעת המשלחת לישראל על רקע הצורך של החברות הספרדיות להגביר את התחרותיות במטרה להתמודד עם האתגרים על רק המצב הכלכלי הקשה השורר בספרד.

בין השאר, חברי המשלחת לקחו חלק בסמינר עסקי מיוחד, שאורגן על ידי מכון הייצוא הישראלי, שהוקדש לתחום טכנולוגיות המידע וקיימו פגישות עסקיות עם חברות ישראליות.

הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה במדריד יפעת אלון-פרל: "הגעת חברות מסדר הגודל הזה מספרד, ובענפי מפתח עבור שתי הכלכלות (תקשורת ומידע וקלינטק), מצביעה על העניין הרב שמביעות החברות ספרדיות רב-לאומיות בישראל כמקור לטכנולוגיה היכולה לשפר את התחרותיות שלהן. זוהי המשלחת העסקית הגדולה ביותר שהגיעה לארץ בשנים האחרונות מספרד".

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מוסר כי הייצוא מישראל לספרד בשנת 2012 הסתכם ב-1.05 מיליארד דולר (עלייה של 6.5% ביחס לשנת 2011). עיקרי תחומי הייצוא: כימיקלים, מכונות, ציוד אלקטרוניקה, פלסטיק וגומי, ירקות, מתכות, וציוד אופטי.

בשנת 2012 הסתכם הייצוא מספרד לרחבי העולם בסכום שיא של 223 מיליארד אירו. נציבות האיחוד האירופי מעריכה כי בשנה הקרובה תמשיך המגמה החיובית בייצוא, שיגדל בשיעור של 4% בקירוב (בהשוואה ל-2.2% בגוש היורו).