שגרירת אקוודור ביקרה בלשכת המסחר חיפה ודנה באפשרויות שת"פ

גברת מריה גבריאלה טרוז'ה דנה עם נשיא הלשכה, דוד קסטל, באפשרויות לשיתופי פעולה כלכליים עם חברות צפוניות. בעשור האחרון היה גידול של 16% בהשקעות באקוודור


12:39 ,21.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שגרירת אקוודור בישראל, גב' מריה גבריאלה טרוז'ה, הגיעה לביקור בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ודנה עם נשיא הלשכה, דוד קסטל, באפשרויות לשיתופי פעולה כלכליים עם חברות צפוניות. השגרירה טרוז'ה מכהנת בישראל חמישה חודשים וזהו ביקורה השני בחיפה ובצפון. לביקור השגרירה התלוו הנספחת הכלכלית והקונסול בשגרירות אקוודור בישראל.

 

השגרירה סיפרה על כלכלת אקוודור וקראה למשקיעים ישראליים לנצל את היתרונות הרבים שמציעה אקוודור למשקיעים: מדינה יציבה פוליטית, אבטלה מהנמוכות בדרום אמריקה (4.4%). יש בה תשתיות תחבורה ותקשורת מתקדמות, ארבעה נמלים (ונמל נוסף בהקמה), למשקיעים ניתנים תמריצים והטבות. ישנם אזורי סחר חופשי. המטבע באקוודור הוא הדולר האמריקאי, הלשון היא השפה הספרדית אך שפת העסקים היא אנגלית. בעשור האחרון היה גידול של 16% בהשקעות באקוודור.

 

במפגש סוכם על המשך הקשרים בין השגרירות ללשכת המסחר כדי לאתר אפשרויות של עסקים משותפים.

 

מלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון נמסר כי כלכלת אקוודור מבוססת כיום בעיקר על יצוא חקלאי, מוצרי עץ ייחודיים, מחצבים ועל תיירות. החקלאות והתיירות נהנות מהמגוון הנופי הרב, מאזור החוף, ההרים, הרי הגעש ואיי הגלאפאגוס. למדינה יש עניין רב בהרחבת מגוון ענפי הכלכלה שעליהם מתבססת אקוודור.