שר המסחר והתעשייה של הודו יבקר בישראל בינואר

שר הכלכלה נפתלי בנט נפגש עם עמיתו ודן עימו בהסכם הסחר החופשי המתגבש בין המדינות, הנמצא במשא ומתן מאז 2010


00:00 ,10.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה נפתלי בנט נועד בניו דלהי עם שר המסחר והתעשייה של הודו אנאנד שארמה, כשבמוקד הפגישה עמדו דיוני הסכם הסחר החופשי המתנהלים בין המדינות.

המשא ומתן להסכם הסחר החופשי בין ישראל להודו החל ב-2010. לכשייחתם, יהיה זה הסכם הסחר החופשי הראשון של ישראל עם מדינה ביבשת אסיה. המדובר בהסכם נרחב במהותו, המיועד להסדיר נושאים שטרם נכללו בהסכמי הסחר החופשי האחרים של ישראל, דוגמת סחר בשירותים, תנועת עובדים והשקעות.

במהלך הדיון הדגיש בנט את החשיבות הרבה אותה הוא מייחס לפיתוח הקשרים המסחריים והכלכליים עם כלכלת הענק של תת היבשת, וציין כי הוא רואה בהודו שותפה אסטרטגית חיונית.

לפיכך, פועל משרד הכלכלה על מנת להרחיב ולהדק את שיתוף הפעולה המסחרי בין שתי המדינות, בדגש על יצירת כלים אשר יסייעו ליצואן הישראלי לאתר הזדמנויות עסקיות בהודו ולהפיק את מלוא הפוטנציאל העסקי מהן. לשם מטרה זו הגדיר השר בנט את הודו כ"מדינת יעד" לייצוא ישראלי.

השרים דנו עוד במשיכת השקעות איכותיות מהודו לישראל, במטרה לקדם שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים בין תאגידי הענק ההודיים לבין חברות ישראליות, שביכולתן להציע לחברות ההודיות פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

בנט הזמין את עמיתו לביקור בישראל והשר שארמה צפוי לערוך ביקור כבר בחודש ינואר הקרוב.

בנוסף נפגש בנט עם סוניל בהארטי מטאל, יו"ר חברת הסלולר השלישית בגודלה בעולם בהארטי איירטל, וקרא לו להשקיע בישראל. מדובר בחברה שלה קרוב ל-300 מיליון לקוחות ברחבי העולם. היא מציעה פתרונות תקשורת במגוון תחומים ופעילותה משתרעת על פני 20 מדינות באסיה ובאפריקה.