טכנולוגיית Blockchain מגיעה גם לעולם שרשרת האספקה

הודות לטכנולוגיה המתקדמת בעולם השילוח, שטר המטען יהיה מוצפן בין המחשבים של הספק, המזמין, הבנק ורשויות החוק כמו המכס ולמעשה חתימה עליו בעת שחרור הסחורה תשמש כהעברת הבעלות לכל דבר ועניין


09:38 ,19.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אם נראה לכם מוזר כי בעידן הדיגיטלי שחרור והקניית בעלות של סחורה (עדיין) צריכה להתבצע כנגד שטר פיזי, אתם צודקים. החדשות הטובות הן כי בקרוב יהיה פשוט להסיר מחסומים ביורוקרטיים גם בעולם שרשרת האספקה.

 

שם המשחק בעידן הדיגיטלי הוא שקיפות וזמינות של מידע. כיצד ערכים אלה משרתים אותנו ואת העולם העסקי בפרט? הם מסייעים לנו לוותר על מתווכים של ״העולם הישן״, להגיע לשווקים חדשים דרך פעולות מסחר ישירות ולהסיר מחסומים ביורוקרטיים. מה בנוגע לאבטחה ופרטיות? זוהי בדיוק המהפכה שטכנולוגיית בלוקצ׳יין מכוונת אליה. נתונים או מסמכים דיגיטליים כבר אינם נמצאים בבעלות פיזית של אף גורם המעורב בהליך והם גם אינם יושבים על שרת/ענן אחד, אלא מבוזרים – מה שהופך את משימת הפריצה לכמעט בלתי אפשרית כיוון שהרישום נשמר בשרתים שונים ללא חשיפת זהותם של המשתמשים.

 

אז מה הקשר לשטר מטען וכיצד הבלוקצ׳יין יסייע לנו להחליף אותו? שטר מטען הוא למעשה מסמך פיזי שכל המעורבים מסכימים על התוכן והזכויות שהוא מקנה. אותה הסכמה על התוכן והזכויות המוקנות היא גם הבסיס של הבלוקצ׳יין - בעולם השילוח, שטר המטען יהיה מוצפן בין המחשבים של הספק, המזמין, הבנק ורשויות החוק כמו המכס ולמעשה חתימה עליו בעת שחרור הסחורה תשמש כהעברת הבעלות לכל דבר ועניין. ומדוע זה כל כך חשוב? ראשית, האבטחה של מסמך מבוזר תמיד תהיה גבוהה יותר מאבטחתו של שטר פיזי. בנוסף, ייחסכו לנו עמלות תיווך ושילוח של אותו שטר פיזי וכמובן רמת השקיפות של התיעוד תהיה מלאה לכל הצדדים. מהפכת הבלוקצ׳יין כבר מורגשת היטב בעולמות ההייטק, הטכנולוגיה והפיננסים ותורגש בקרוב גם בעולם שרשרת האספקה.

 

רוצים להיות תמיד ב-control  על התפתחויות חדשות בעולם שרשרת האספקה  ? המשיכו לכתבות נוספות
לינק http://fritzcontrol.co.il/blog