בכיר באמזון עובר ל-Flexport

ראש מחלקת הצרכנים העולמי של אמזון, דייב קלארק, יהפוך למנכ״ל Flexport בספטמבר. קלארק עבד באמזון משנת 1999 וסייע בבניית המערכת הלוגיסטית שלה


11:40 ,12.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש מחלקת הצרכנים העולמי של אמזון, דייב קלארק, יהפוך למנכ״ל Flexport בספטמבר. כך הוא הודיע ​בפוסט בלינקדאין ביום רביעי האחרון.

 

מייסד פלקספורט, ריאן פיטרסן, והצוות שלו השליכו את עצמם בבעיה זו על ידי התמודדות מבריקה עם החלק המסובך ביותר של שרשרת האספקה: התנועה הגלובלית חוצה גבולות של סחורות״, כתב קלארק בפוסט שלו. ״אני מאמין בתוקף שהפוטנציאל האמיתי וגודל החידושים של פלקספורט רק התחילו להתממש״.

 

קלארק יצטרף ל-Flexport ב-1 בספטמבר כמנכ״ל וכחבר דירקטוריון. הוא יהיה מנכ״ל משותף עם פיטרסן למשך שישה חודשים, ולאחר מכן יעבור פטרסן לתפקיד יו״ר בכיר.

 

ראש מחלקת הצרכנים העולמי של אמזון, דייב קלארק, שעזר להוביל את בניית המערכת הלוגיסטית שלה, עוזב את החברה ב-1 ביולי. כך הוא הודיע לפני פחות משבוע.

 

קלארק החל את דרכו המקצועית באמזון ב-1999, יום בלבד לאחר שסיים את לימודיו בתואר MBA. הוא החל את דרכו כמנהל תפעול בקנטאקי, ולקח על עצמו יותר אחריות עד שהגיע לתפקיד מנכ״ל Worldwide Consumer.

 

קלארק שירת באמזון במשך רוב חיי החברה. כשהוא התחיל, לחברה היו רק שישה מרכזי הפצה. קלארק ציין כי ״במשך זמן מה שוחחתי על כוונתי לצאת מאמזון עם משפחתי ואחרים הקרובים אליי, אבל רציתי להבטיח שהצוותים יהיו מוכנים להצלחה״.

 

״יש לנו צוות מנהיגות נהדר בכל עסקי הצרכנים שמוכן לקחת על עצמו יותר ככל שהחברה תתפתח מעבר לאתגרי חווית הלקוח שלקחנו על עצמנו במהלך מגיפת ה-COVID-19״, אמר קלארק. ״אני עוזב בידיעה שהמובילים בעסקי הצרכנים הם ברמה עולמית ויקחו את השלב הבא של אמזון לרמות הצלחה יוצאות דופן״.

 

קלארק עוזב ברגע קריטי לאמזון. המכירות של ענקית המסחר האלקטרוני התרחבו מאוד במהלך המגיפה. אבל לאחרונה היא נאבקה עם עלויות דלק, עבודה ועוד, כמו גם חוסר יעילות של רשת ההפצה שלה, שהיא הוציאה מיליארדים על הרחבתם במהלך המגיפה רק כדי לחוות ירידה במכירות משיא המגיפה.