דואר ישראל: מכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה

רשות החברות הממשלתיות יוצאת במכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה בדואר ישראל מתוך מטרה להכניס משקיע אסטרטגי. מתווה המכירה יימשך כשנה. דני גולדשטיין, מנכ״ל חברת הדואר: דואר ישראל הוא אחד השחקנים המשמעותיים בתחום הסחר המקוון והגוף הלוגיסטי הגדול בישראל


13:15 ,14.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות החברות הממשלתיות, בראשות עו״ד יעקב (ינקי) קוינט, הודיעה היום (ג') על הליך מכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל, וזאת בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני הפרטה מס' מח/ 7 מיום 2 ביולי 2018.

 

על פי החלטת ועדת השרים, תמכור המדינה עד 40% מאחזקותיה בחברת דואר ישראל בשני שלבים: בשלב ראשון, שיוצא היום לדרך, תתבצע מכירה למשקיע פרטי אסטרטגי של 20% מאחזקות המדינה בחברה, ובשלב שני, הרשות תפעל למכירת 20% נוספים מאחזקותיה, בדרך של הצעה לציבור בהנפקה בבורסה לניירות ערך, כך ששיעור אחזקותיה של המדינה בדואר ישראל, לא יפחת מ-60%. עוד הוחלט, כי חלק ניכר מתמורת כספי המכירה ישמש כמקור מימון להשקעות ופיתוח בדואר ישראל, בין היתר להמשך קידום בנק הדואר, פיתוח ושיפור השירות לאזרח ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים לפי צרכי הלקוחות והתייעלות החברה. בחירת המשקיע האסטרטגי תתבסס על ציון שישקלל 40% מדדי איכות ו-60% מחיר, כאשר על משקיע, ישראלי או בינלאומי, להיות  בעל הבנה עסקית  וניסיון סינרגטי לפעילות הדואר. בנוסף, המשקיע יידרש להוכיח איתנות פיננסית כך שיחזיק בהון עצמי מינימלי של 250 מיליון שקל, היקף נכסים מינימלי של 625 מיליון שקל ורמת מינוף מקסימלית של 70%.

 

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום במעמד שר הדיגיטל הלאומי, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דודי אמסלם, אמר השר: ״הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלו היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ, ולהכניס משקיע אסטרטגי בעל הבנה עסקית, שיביא ערך וייצר סינרגיה לאותן חברות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה, תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא, ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב, במרכז ובפריפריה״.

 

במסיבת העיתונאים הציג עו״ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, את מתווה המכירה שיימשך כשנה. ״מטרת המהלך להכנסת משקיע אסטרטגי לחברת הדואר היא פיתוח פעילות החברה עם דגש על תחום הסחר המקוון. דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות והיא הראשונה בשורת הפרטות, שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור״.

 

רו״ח חזי צאיג, יו״ר דירקטוריון דואר ישראל אמר: ״זהו יום היסטורי ואנו מודים על האמון הרב של רשות החברות הממשלתיות בנו. אין זו תחילתו של המסע, כי אם המשך של דרך ארוכה, שאנו מובילים מזה חמש שנים, בה עשינו את הבלתי יאמן והצלחנו להבריא את החברה ולספק לעובדים גב איתן ולהחזיר את אמון הלקוחות בנו. בינואר 2015 החברה עמדה על סף חדלות פירעון. דירקטוריון החברה בראשותי, יחד עם הנהלת החברה בראשות דני גולדשטיין, וארגון העובדים בראשות שמעון פרגון, הובלנו יחד תוכנית הבראה אחראית, אשר יושמה בהצלחה יתרה, דבר המעיד על שיתוף הפעולה האיתן בין כל הגורמים בחברה: דירקטוריון, הנהלה וארגון העובדים״.

 

דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל אמר ״היום אנו עושים מהפכה בתולדות דואר ישראל. אין חברה ממשלתית שעשתה כזו מטמורפוזה כמו דואר ישראל ובפרק זמן כה קצר. בשנים האחרונות עברנו שינוי מקצה לקצה מחברה תפעולית לחברת שירותים, עברנו שינוי אסטרטגי, וממבנה גיאוגרפי של מרחבים לחטיבות עסקיות הממוקדות בתחומי הליבה של החברה – תחום הסחר המקוון כולל עולם השליחים, תחום הריטייל והקמעונאות, בנק הדואר והשירותים הכספיים ותחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה״.

 

לדברי גולדשטיין, ״דואר ישראל הוא אחד השחקנים המשמעותיים בתחום הסחר המקוון והגוף הלוגיסטי הגדול בישראל. אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת הקורונה, תקופה לא פשוטה בתחום השירות, כשכל יום אנו מתמודדים עם תקנות ואתגרים חדשים. גם בתקופה זו אנו ממשיכים לתת שירות רציף בכל מקום, ומציעים את מערך השירותים הכספיים הפרונטאלי הגדול בישראל עם 700 יחידות בפריסה לאומית״.