נחתם הסכם בין איגוד לשכות המסחר וה-WLP בהובלת דובאי

בעקבות ההסכם שנחתם היום ישראל הפכה לחברה העשירית בברית, לצד ברזיל, הודו, דרא״פ ועוד. ב-WLP כלולים שחקנים משמעותיים כגון UPS, פייזר, סוני, ג׳ונסון את ג׳ונסון ו-LG. אמיר שני: מאמינים שהעסקים החברים באיגוד יפיקו תועלת רבה מתכנית עידוד עולמית זו


14:37 ,10.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל הצטרפה היום (10.2.2021) כחברה עשירית לברית ״דרכון הלוגיסטיקה העולמית״ World Logistics Passport (WLP). ברית בינלאומית זו, שמובילה דובאי, נועדה להגדיל את היקפי הסחר בשווקים השונים העולם ותאפשר לחברות ישראליות להרחיב את היקפי המסחר עם המדינות בחצי הכדור הדרומי. בכך, ישראל הופכת למדינה העשירית החברה בברית ה-WLP לצד מדינות כמו הודו, דרום אפריקה, אינדונזיה, ברזיל, קולומביה ועוד.

 

טקס החתימה שנערך היום בצהרים התקיים במעמד ובחתימת סולטן אחמד בן סוליים, יו״ר תאגיד הנמלים, המכס ואזור הסחר החופשי של דובאי (PCFC) ומר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, כמו גם חברים נוספים בלשכת המסחר.

 

באירוע אמר בן סוליים, ״דובאי היא מוקד מרכזי של מסחר עולמי עם תשתיות ברמה עולמית, שמאפשרות העברת סחורות בין מדינות בנתיבי מסחר המהירים ביותר הקיימים תוך התייעלות בזמן ובעלויות. היום אנו מקבלים בברכה ליוזמת World Logistics Passport את איגוד לשכות המסחר בישראל ובכך אנו מחזקים ומשפרים את הקשרים בין המדינות שלנו. באמצעות ה-WLP, אנו שואפים ליצור קשרים כלכליים הדוקים ולרתום את הניסיון הקולקטיבי שלנו כדי לפתוח הזדמנויות מסחר חדשות עבור ישראל עם העולם דרך דובאי כשבמסגרתו תל אביב תהיה בו מרכז לוגיסטי משמעותי״.

 

בתקופה בין ספטמבר 2020 עד ינואר 2021, הגיע היקף המסחר הכולל בין דובאי לישראל לכמיליארד דירהאם (272 מיליון דולר). נתון זה כולל 6,217 טון של מטען ימי ואווירי שעשה דרכו בין שתי המדינות. פריטי היבוא והיצוא העיקריים כוללים מכשירים מכניים ורפואיים, ציוד אלקטרוני, מסכים שטוחים, טלפונים חכמים, יהלומים וחלקי חילוף למנועים.

 

מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר הישראלי ויו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בישראל אמר, ״אנו נרגשים להצטרף כשותפים לרשת העולמית של WLP. אנו מאמינים שהעסקים החברים באיגוד יפיקו תועלת רבה מתוכנית עידוד עולמית זו, להרחבת מאגר הזדמנויות המסחר שעומדות לרשותם. שותפות זו תאפשר לחברות ישראליות להפחית עלויות ולייעל את שרשרת האספקה מישראל ואליה, תוך שימוש בדובאי כמוקד לוגיסטי כגשר לשווקים פוטנציאליים חדשים של 2.4 מיליארד צרכנים״.

 

״הסכמי אברהם וקשריה של ישראל עם דובאי מאפשרים לה להיות שחקן ברמה אזורית ועולמית תוך פתיחת נתיבי מסחר חדשים, אפשרויות ויחסי חליפין עסקיים. הדבר יוביל להפחתה של יוקר המחיה ויעודד התרחבות עסקית בתקופה קשה זו של התפרצות נגיף קורונה. יתר על כן, התמריצים שנכללים ברמת הסיוע של ה-WLP אמורים גם לשפר את הלוגיסטיקה של הפצת החיסון נגד וירוס הקורונה״.

 

שני הוסיף, ״איגוד לשכות המסחר ימשיך להוביל את המגזר העסקי הפרטי בישראל ויקדם מסחר גלובלי חופשי על ידי בניית פלטפורמות עסקיות כגון ה-WLP וכניסה לשיתוף פעולה עם לשכת המסחר של דובאי כדי לסייע לקשרי גומלין בין העסקים״.

 

לדברי שני, ״WLP מאפשר לחברות להצטרף לשרשרת אספקה בינלאומית המחויבת ליעילות וחסכון. ההטבות שניתנות לחברות כוללת הקלות בעלויות שינוע, קיצור זמני המתנה, צמצום דרישות מכס, הכרה בחברות כשותפות בינלאומיות ועוד. הטבות אלה בשילוב הפוטנציאל העצום של אזורי הסחר בדובאי כשער לשוק של 2.4 מיליארד צרכנים ברדיוס טיסה של 5.5 שעות יוביל לצמיחה והתפתחות כלכלית משמעותית של חברות בישראל. באמצעות ה-WLP, עסקים יהיו צפויים לחסכון של 25% בעלויות השינוע ושל 10% בזמן ההמתנה בהובלת סחורות, ובכלל זה הוזלה משמעותית במעבר סחורות בין ישראל למדינות דרום מזרח אסיה דרך דובאי לעומת דרכי השינוע הקיימים כיום״.