התגשמות החזון למנהלי רכש ולוגיסטיקה

בכנס "PORT2PORT" שנערך לאחרונה בשיתוף ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה עמד יו"ר הארגון משה יחזקאל על החשיבות של כינוס כל הגורמים לאורך שרשרת האספקה תחת קורת גג אחת


12:34 ,21.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

החזון התגשם: זו פעם ראשונה שמתקיים כנס שמרכז את כל שרשרת האספקה - נמלי הים, סוכני אונייה, חברות עמילות מכס ושילוח בינלאומי, מנהלי רכש ומרכזי לוגיסטיים. כך פתח יו"ר ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה משה יחזקאל את דבריו בכנס "PORT2PORT", שהתקיים בשיתוף ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה.

 

יחזקאל המשיך ואמר, כי "אין ספק שלאור הצלחת הכנס בכל הרמות, הארגון ימשיך ויפתח את הכנסים הבאים בשיתוף הפעולה עם PORT2PORT".

 

עוד אמר יחזקאל: "העולם והעתיד מתנהל לכיוון של ניהול כל שרשרת האספקה. ספקים מבינים שהם חייבים לנהל ללקוח את כל ניהול השרשרת, כשמשנה לשנה מסתמנת מגמה בעולם, לרכז לכיוון הספקים את כל הניהול מדלת לדלת.

 

"ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה מייעץ בצוות מומחים לחברות בארגון כיצד ניתן להעביר את כל שרשרת האספקה בצורה נכונה ומקצועית, במעבר למיקור חוץ. חברות מגלות, לאחר ייעוץ מקצועי, שהן אינן מודעות לעליות האמתיות שהם משלמים עבור שירותים אלו. עד להעברתם למיקור חוץ, חברות של עשרות ומאות עובדים עם מרכזי אחסנה והפצה עוברים מהפך ומצטמקים לצוות הנהלה פיתוח ומכירות בלבד, כשכל השאר עובר בצורה מסודרת למיקור חוץ וממעבר מהוצאות קבועות, למעבר להוצאות על פי צריכה בלבד.

 

"מסתמן בארץ ובעולם כי חברות ספנות שעסקו בספנות בלבד התחילו לבצע את מרבית השירותים ליבואן וליצואן, כגון שילוח, תובלה, לוגיסטיקה מתקדמת, ביטוח, אינטגרציה והפצה".

 

בדבריו ציין יחזקאל כי קיים גידול בדרישה ללמוד את מקצוע ניהול שרשרת האספקה בהסמכה בינלאומית CPLM, הכולל ניהול רכש, לוגיסטיקה, סחר בינלאומי, שילוח ומערכות מיחשוב. בנוסף, לאחרונה הרחיב ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה את הלימודים בנושא במספר רב של מכללות בארץ.