מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני ממשיך בהתרחבות באוקטובר

למרות ירידה של 4 נקודות לרמה של 53.2 נקודות עדיין נרשמת התרחבות בפעילות המגזר התעשייתי במשק מזה 16 חודשים ברציפות. מדד מנהלי הרכש העולמי עלה לרמת שיא של 78 חודשים


10:15 ,16.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל ובנק הפועלים לחודש אוקטובר ירד ב-4.0 נקודות לרמה של 53.2 נקודות. עם זאת, רמת המדד מצביעה מזה 16 חודשים על התרחבות בפעילות התעשייתית. החודש נרשמו ירידות בכל רכיבי המדד. ירידות בולטות נרשמו ברכיב תפוקות הייצור וברכיב התעסוקה.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש אוקטובר 2017 לרמה של 53.5 נקודות – רמת שיא של 78 חודשים. בגוש האירו המדד הגיע לרמה של 58.5 נקודות – רמת שיא של 80 חודשים. בארה"ב המדד ירד לרמה של 58.7 נקודות מרמה של 60.8 בספטמבר. בסין, המדד נותר ללא שינוי ברמה של 51.0 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים ציינו בסקירתם כי גם לאחר ירידת מדד מנהלי הרכש החודש, רמתו עדיין מצביעה על צפי להתרחבות בפעילות מגזר התעשייה בישראל.

 

נתוני הלמ"ס למגזר התעשייה בישראל בחודשים האחרונים היו פחות מעודדים, והדבר נכון בעיקר ליצוא התעשייתי שרשם ירידה של כ-5% מתחילת השנה על פי נתוני המגמה. החולשה של היצוא בולטת ברכיבים האלקטרוניים ובתרופות. מנגד, נראה שהביקושים המקומיים המשיכו לגדול והם מפצים במידה מסוימת על ירידת היצוא, כך שהירידה בייצור התעשייתי הייתה מתונה.

 

מדדי מנהלי הרכש בעולם נמצאים ברמות שיא, ונראה שהצמיחה העולמית הגבוהה מחלחלת לאופטימיות גוברת בקרב מנהלי הרכש. על פי הערכות, אלו תנאי רקע טובים גם למגזר התעשייה בישראל, שמתמודד עם השקל החזק, וקשיים נקודתיים במספר תעשיות מובילות.