סקר בארה״ב: 64% מהיצרנים שוקלים להעביר ייצור לארה״ב

זאת בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה שחשפה שיבושים ועיכובים בשרשראות האספקה בשל עיכובים ומחסור בחלקים מצד ספקי משנה מרוחקים. 28% ממשתתפי הסקר ציינו ״סביר ביותר״ שהם יחזירו ייצור ומיקור חוץ בחזרה לצפון אמריקה


09:13 ,17.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ככל שהשיבושים הנוצרים עקב מגפת נגיף הקורונה ממשיכים להיחשף, 64% מהחברות בענפי הייצור והתעשייה בארה״ב אומרים כי הם ״צפויים להחזיר את פעילות הייצור ומיקור החוץ בחזרה לצפון אמריקה״, וזאת על מנת להימנע מקשיים דומים בעתיד. כך עולה שערך מכון המחקר הנחשב ״תומאס״ שהתקיים במהלך חודש אפריל וכלל 878 אנשי מקצוע מתחום התעשייה והייצור.

 

מקרב התעשיות השונות שהשתתפו בסקר, תחום הייצור הביע את העניין הרב ביותר בייצור קרוב, כאשר 28% מכלל המשתתפים בסקר מתחום זה ציינו כי ״סביר ביותר״ שהם יחזירו עוד ייצור ומיקור חוץ בחזרה לצפון אמריקה בעקבות מגיפת הקורונה.

 

המגיפה הדגישה כיצד שיבושים אצל ספקים ושותפים בשרשרת האספקה עלולים לגרום לעיכוב בייצור ומחסור בעסקי הרכש. חברות אמריקאיות רבות לא הצליחו להשיג חלקים מספקים כאשר מפעלים בסין נסגרו מוקדם יותר בשנת 2020. נציין כי 64% מהמשתתפים  בסקר אמרו כי החברה שלהם הושפעה מסגירתו הכיבוי של עסק לא חיוני. אחת הדרכים לצמצם את הסיכונים הינה להעביר את הספקים קרוב לשווקים הסופיים של המוצר – בין אם בצפון אמריקה הוא קרוב מאוד אליה.