UPS הביאה את הפורמולה 1 לירושלים

ענקית השילוח היתה אחראית על הצד הלוגיסטי של האירוע שהתקיים אתמול והיום בעיר העתיקה, כולל שינוע בהליך לוגיסטי מורכב של מכוניות ואופנועי מרוץ בשווי 60 מיליון שקל. רכבי המרוץ חלפו אל מול חומות העיר העתיקה לקול תשואות עשרות אלפי המבקרים


10:07 ,07.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרות אלפי מבקרים נהרו אתמול (ב') והיום לירושלים, לצפות ולקחת חלק באירועי פורמולה 1. הצופים הרבים היו פזורים לאורך מסלול של רחובות בעיר הבירה, שנסגרו במיוחד לטובת הארוע וחלקם - לקוחות חברת UPS - זכו להתארח במתחם VIP מפנק כשהם ישובים על טריבונה שהוקמה לטובת המאורע, נהנים מכיבוד ומשקה ומאווירה בינלאומית.

 

בארוע שנערך השנה, ממש כמו בשנה שחלפה, נבחרה ענקית השילוח הבינלאומי UPS לשמש כחברת השילוח הבלעדית לשינוע כלי הרכב והאופנועים לקראת האירוע. השינוע כלל, בהליך לוגיסטי מורכב, הובלה של 14 כלי רכב וציוד בשווי מוערך של כ-60 מיליון שקל ממוקדים שונים בעולם לישראל דרך הים, האוויר והיבשה, וכן בשירותי אקספרס. 

 

בשיחה שקיימה מערכת PORT2PORT עם סמנכ״ל השיווק והמכירות בחברת UPS ישראל רונן כהן הוא ציין כי בחירתה של UPS כספק הלוגיסטי של אירוע הפורמולה 1 בירושלים נובעת, בין השאר, מהיכולת שלה לשלב מגוון רחב של פתרונות השילוח החיוניים לפרויקט בסדר גודל שכזה. 

 

הוא ציין כי מדובר בהליך שינוע מורכב המחייב דיוק ומקצועיות ומצריך שלל פתרונות לוגיסטיים. ״מעבר לשילוח, מדובר גם בשחרור מורכב של הרכבים מהמכס, שנעשתה באמצעות חטיבת עמילות המכס, כשפעילות השינוע בתוך הארץ התנהלה באמצעות מחלקת השירות הפנים ארצי של UPS ישראל״. 

 

כהן ביקש לציין כי פרויקט השינוע בכללותו מנוהל על-ידי המחלקה לפרויקטים מיוחדים ותערוכות ב-UPS בישראל.

 

 

תדרים לא מוכרים

 

איך נוצר הקשר עם מארגני פורמולה 1?

רונן כהן: "פורמולה 1 יצרו קשר עם UPS, היות ולחברה העולמית יש קשר עם יצרנית הרכב וקבוצת המרוצים של פרארי. הבחירה ב-UPS ישראל נעשתה מאחר וזו החברה היחידה בישראל, המעניקה גם משלוחים מהירים, גם משלוחי מטען ים ואוויר, וגם יש לה מחלקה לפרויקטים מיוחדים ותערוכות".

 

עד כמה מסובך היה השילוח?

רונן כהן: "מדובר בפרויקט, במסגרתו היו צריכים להביא כלי רכב מכמה יעדים באירופה, כולל המון ציוד; החל מכפפות לרכבי אופנועים וכלה ברכבי פורמולה 1, בשווי של מיליוני שקלים, בשילוב של אמצעי שינוע מיוחדים. בפרויקט הלוגיסטי מעורבים עשרות אנשים בארץ ובעולם – עמילי מכס, לוגיסטיקה, אנשי שילוח, פריקה והעמסה. מדובר פה בסטנדרטים מאוד גבוהים של עבודה; החל מאריזה, שילוח, שינוע והעברה".

 

איך התבצע השילוח בתוך ישראל?

רונן כהן: "בצאת יום כיפור עלו לירושלים שבע משאיות עם כל הציוד. הרכבים הגיעו לישראל שלמים, בתוך ארגזי עץ ייעודיים מיוחדים, כשחלקם היו על פאלטים מיוחדים".

 

האם יש דרישות מיוחדות של המכס בהכנסת כלי רכב כאלה לישראל?

רונן כהן: "הדרישות המיוחדות הן אכן בהכנסת הרכבים לארץ, היות ומדובר לא ברכבים רגילים. הדבר דורש פעולה מול מכון התקנים להסדרת הכניסה. אפילו אמצעי התקשורת של הנהגים – הם יכולים לדבר במהלך נהיגה עם ה"פיט" (המקום בו נמצאים, בין השאר, הטכנאים) – מדובר בתדרים שאינם מוכרים בישראל, דבר הדורש הסדרים מיוחדים מול משרד התקשרות".

 

 

למול החומות

 

בין הרכבים שהגיעו לישראל ולוקחים חלק במרוץ ניתן למצוא דגם ייחודי של אאודי ממרוצי La-Mans, רכבים מסדרת ה"פרארי צ'לנג'", רכבי "פורמולה מאסטר", מכונית מסבב ה-Nascar האמריקאי, אופנועי BMW ואופנועי פעלולים ועוד. 

 

באירוע משתתף גם פעלולן האופנועים האגדי Rafal Pasierbek, שרוכב על קוואסקי ZX636 ואת פעלולן המכוניות Terry Grant, שנוהג על Hot Rod Vehicle, וכן מופע פריסטייל מוטוקרוס של קבוצת ה-FMX 4 Ever, הכולל שמונה רוכבים מקצועיים מאירופה, ועוד הרבה פעילות. 

 

גם מקומם של כוכי הספורט המוטורי הישראלי לא נפקד מהארוע ולקול תשואות הקהל חלפו נהגי רכבי המרוץ רוי ניסני במכונית פורמולה מסטר, ירין שטרן במכונית פורמולה 3, בר ברוך במכונית פורמולה 4, ואלון דאי שנהג ברכב פורשה GT. 

  

את המאורע סיכם מנכ"ל UPS ישראל ליאור שגיא: "אנו גאים להיות חלק מרכזי באירוע חשוב זה, שהינו מאמץ משותף של גורמים שהספורט המוטורי יקר להם. אירועי הפורמולה 1 מהווים מבחינתנו אתגר מקצועי מורכב, הן בשל היעדים השונים, הן בשל לוח הזמנים הצפוף, וכמובן בהתחשב בערך המטען וייחודיותו. אני שמח ש-UPS  נבחרה, בשל עובדיה המקצוענים ויכולותיה המוכחות".

 

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שזכה לשבחים רבים, סיכם: "מופע הפורמולה אל מול חומות העיר העתיקה בירושלים משך אליו בשנה שעברה למעלה מרבע מיליון איש והביא לתרומה עצומה לכלכלת העיר, לתיירות ולמיתוגה של ירושלים בעולם. תמונות רכבי הפורמולה שועטים ברחובות העיר העבירו לכל העולם מסר שירושלים היא עיר פתוחה ומזמינה, עיר של תרבות וספורט מהם נהנים כל התושבים וכל המבקרים.