קבוצת ממן רוכשת את UPS ישראל

תרכוש 81% ממניות חברת OPSI, המחזיקה בנציגות הישראלית של UPS בישראל בתמורה לסך של 100 מליוני שקלים. בנוסף יהנו המוכרים, חן למדן ומשפחת לבנת, מחלוקת דיבינדים בסך של 46 מליוני שקלים


16:45 ,06.11.2012 מאת: דורון גבע

עסקת ענק בענף הלוגיסטיקה בישראל. קבוצת ממן רוכשת את פעילותה של UPS ישראל בתמורה לסכום של 100 מליוני שקלים, בתשלום במזומן עם השלמת העסקה. כך עולה מדיווח שמסרה אמש ממן לבורסה לניירות ערך בת"א. ההסכם, שנחתם אמש (ג'), כפוף לאישור בעלי המניות בקבוצה במסגרת אסיפה כללית של בעלי ענין שתתקים בחודש הבא (13 דצמבר).

כאמור, במסגרת העסקה תרכוש ממן 81% ממניות זכיינית UPS בישראל (חברת או.פי.אס.אי שינוע) מידי בעליה – חברת למדן השקעות ונכסים שבבעלות חן למדן (35.5%), ומידי כרמן נכסים והשקעות בע"מ שבבעלות ממשפחת לבנת (45.5%). יתרת המניות, 19%, יוותרו בידי מנהלי החברה.

עוד סוכם כי בעלי המניות הנוכחיים, חן למדן ומשפחת לבנת, יהנו מחלוקת דיבידנד, במזומן, על סך של 46 מליוני שקלים בגין רווחי UPS ישראל שהצטברו עד לסוף דצמבר 2011. ובנוסף, סוכם כי קבוצת ממן תעמיד הלוואת בעלים של 40 מיליון שקל ל- UPS ישראל.

שווי העסקה משקף לחברה הנרכשת שווי של כ- 170 מיליון שקלים. בקבוצת ממן ציינו כי מימון העסקה יתבצע ממקורות החברה, בין היתר בעקבות גיוס של כ- 175 מיליון שקלים שביצעה לפני שנה מחברות מנורה והראל, במטרה להשקיע בהרחבת פעילויות הקבוצה בתחום שירותי התעופה והלוגיסטיקה.

נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממן, הבהירה שרכישת הנציגות של UPS בישראל, הינה צעד אסטרטגי מהותי עבור הקבוצה. "עסקת OPSI מממשת את האסטרטגיה של ממן למיצוי הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי בארץ ובחו"ל. אנחנו רואים בכניסה לפעילות זו פוטנציאל רב עבור ממן. זהו מהלך טבעי עבורנו מאחר ופעילות הליבה של ממן מזה שנים ארוכות הנה בתחום הלוגיסטיקה, מטענים ותעופה".

עופר לינצ'בסקי מנכ"ל קבוצת ממן, התייחס ואמר: "אחד מיעדיה העיקריים של קבוצת ממן הינו הבטחת המשך צמיחתה בתחומי הליבה בהם היא פועלת. פעילותה של UPS הינה סינרגטית ומשלימה לפעילותה של ממן המפעילה בין היתר את מסוף המטענים בנתב"ג ומעניקה שירותי קרקע ולוגיסטיקה בשדה התעופה ומחוצה לו. אנו מצפים כאמור כי בעקבות מהלך זה נוכל להעניק היצע נרחב ומגוון יותר של שירותים ללקוחותינו. אנו מעריכים כי חברה הפעילה בתחום העיסוק שלנו צריכה לענות על צרכי הלקוחות, ההולכים והופכים לרחבים יותר ולגלובליים.

 

עוד הוסיף לינצ'בסקי כי :" עד היום לא נכנסו לחלק מתחום פעילות זה אבל המציאות של היום מוכיחה כי השוק דורש ספקים המעניקים שירותים ועוסקים בכל שרשרת האספקה. רכישת פעילות UPS בישראל משאירה אותנו קרוב לתחום אותו אנו מכירים היטב ומאפשרת לנו להמשיך ולצמוח לצד האתגרים שעתידים לפקוד אותנו "

נציין כי חברת UPS החלה את פעילותה בישראל בשנת 1994 (באמצעות הזכיין, או.פי.אס.אי שינוע), על ידי משפחת לבנת וחן למדן. החברה מציעה כיום, נוסף על שירותי בלדרות בינ"ל ופנים ארצית, גם שירותי TPL, שילוח ימי ואווירי ועמילות מכס. החברה מעסיקה כיום למעלה מ- 800 עובדים בחמישה סניפים, בשתי נציגויות בנמלים ובשני מרכזים לוגיסטיים. החברה מפעילה שש טיסות שבועיות ולרשותה כ- 150 רכבי הפצה.