הסכם האס"ח בין ישראל למרקוסור צפוי להיכנס לתוקף ב-1 ביוני

זאת בעקבות אשרור הסכם אזור הסחר בין ישראל למדינות מרקוסור על ידי ממשלות ישראל וברזיל. בימים הקרובים יפורסמו הוראות נוהל אשר יסדירו את כללי העבודה בין ישראל למדינות מרקוסור


00:00 ,24.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות אשרור הסכם אזור הסחר בין ישראל למדינות מרקוסור על ידי ממשלות ישראל וברזיל. בימים הקרובים יפורסמו הוראות נוהל אשר יסדירו את כללי העבודה בין ישראל למדינות מרקוסור
 
בעקבות אשרור הסכם אזור הסחר בין ישראל למדינות מרקוסור על ידי ממשלות ישראל וברזיל, צפוי הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל למדינות דרום אמריקה להיכנס לתוקף ב-1 ביוני.
 
מהנדס דוד חורי מרשות המסים מסר כי בימים הקרובים יפורסמו הוראות נוהל אשר יסדירו את כללי העבודה בין ישראל למדינות מרקוסור בהן ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי. 
 
כידוע, ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאמריקה הלטינית, שחתמה על FTA (הסכם סחר חופשי) עם קבוצת מדינות המרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי), כשברזיל היא חלק חשוב מהן.
 
נזכיר כי לגבי 50% מהמוצרים המיוצאים מישראל למדינות המרקוסור תהיה הפחתת מסים מלאה כבר מהשלב הראשון של כניסת ההסכם לתוקף. לאחר 4 שנים 70% מהמוצרים הללו ייהנו מפטור מלא, לאחר 8 שנים 85% מהמוצרים המיוצאים כיום ייהנו מפטור מלא וכעבור 10 שנים מכניסת ההסכם לתוקף 99% מהיצוא הישראלי הקיים היום יהיה פטור לחלוטין מתשלום מכס.
 
נציין כי ההסכם קובע כי טובין שמקורם בישראל ישמרו על מעמדם בעת העברתם בין מדינות מרקוסור. אולם, סעיף זה לא ייושם עם כניסת ההסכם לתוקף, וזאת עד להחלטת מרקוסור בדבר הורדת מחסומי מכס בין המדינות החברות בגוש זה.
 
עוד נציין כי מוצרי מקור חייבים להיות מובלים במישרין ממדינת ישראל אל אחת ממדינות המרקוסור או ממדינות מרקוסור אל מדינת ישראל. המעבר דרך מדינה שלישית אפשרי, בתנאי שהמוצרים יישארו תחת פיקוח המכס במדינת הביניים, ובכוף לתנאים הקבועים בהסכם ובהוראת הנוהל שיפורסמו על ידי הצדדים להסכם.
 
כזכור, ממשלת ישראל אשררה את ההסכם בנובמבר 2009, ואילו ממשלת ברזיל אשררה את ההסכם בחודש מרץ האחרון.