התעשיינים: 95% מהרשויות המקומיות קנו דגלי ישראל בסין

שווי ההזמנות עומד על 3 מיליון שקל. יצרני הדגלים מעוניינים להעביר חקיקה לפיה ייצור הדגלים וסמלי המדינה יתבצע אך ורק בישראל


00:00 ,04.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שווי ההזמנות עומד על 3 מיליון שקל. יצרני הדגלים מעוניינים להעביר חקיקה לפיה ייצור הדגלים וסמלי המדינה יתבצע אך ורק בישראל
 
רק 5% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן ואילו 95% הזמינו דגלים מתוצרת חוץ, מרביתם הגדול מסין. שווי ההזמנות כ-3 מיליוני שקלים. כך מסר צביקה ליברמן, מנהל איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב יצרני  הדגלים.
 
הוא גילה כי בימים אלו פועלים יצרני הענף לאיתור חבר כנסת שיירתם "לשאת את הדגל" ויפעל להעברת חקיקה לפיה יצור הדגלים וסמלי המדינה יתבצע אך ורק בישראל.
 
מדווחי היצרנים מתברר כי השנה מכירות הדגלים מתוצרת כחול-לבן מהווים רק 15% מסך מכירות כל הדגלים - בהשוואה ל-25% אשתקד. מאידך, יבוא הדגלים נאמד בכ-85% מסך כל המכירות, לעומת 75% אשתקד.
 
להערכתו, הסטה של 20% - 30% מיבוא הדגלים מסין לטובת התעשייה הישראלית היתה מספקת כ-200 - 300 מקומות עבודה לתושבי ישראל.
 
כן עולה מהבדיקה בקרב היצרנים, כי לקראת יום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל רכש הציבור הישראלי כ-380 אלף דגלי לאום - מהווה גידול של כ-15% לעומת אשתקד. ההיקף הכספי נאמד בכ-5.2 מיליון שקל - גידול של כ-8% לעומת החג אשתקד.
 
מדיווחי היצרנים מתברר עוד כי בתי המלון ובתי ההארחה, הגדילו השנה את היקף רכישותיהם ב-5% והוא הסתכם בכ-47 אלף שקל. בתי האבות הגדילו את היקף רכישות הדגלים בכ-40%.
 
ליברמן ציין כי במכירות הדגלים לרכב חלה השנה ירידה של כ-5% לעומת יום העצמאות הקודם ואילו במכירות דגלי אורך (דגלים של 80 ס"מ או 1 מטר, על 4 מטר, הנתלים בד"כ בחזית הבתים המשותפים), ובמכירות של דגלי ענק המכסים בניינים שלמים - חל גידול של 5% במכירות לעומת יום העצמאות אשתקד והם הסתכמו בכ-136 אלף שקלים. 
 
יצרני הדגלים מדווחים כי השנה לא חל שינוי במחירי הדגלים ומחיר הדגל לצרכן במידות של 80 - עד  110 ס"מ, נע בממוצע בין 10 ל-20 שקלים.
 
היצרנים מדווחים על גידול של 5% ביצוא של עשרות אלפי דגלים מבד, דיגלונים, דיגלוני קיסם ושרשראות קישוט לקהילות היהודיות בארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, הולנד, ניו זילנד וצרפת. כמו כן מורגשת התעוררות ביצוא דגלים לארצות סקנדינביה. מדובר בדגלים המיועדים בעיקר למסיבות יום העצמאות ולבתי ספר יהודיים.