התעשיינים והיבואנים: נדרשת רשת ביטחון בעקבות הקורונה

נזקי הקורונה לכלכלה הישראלית נאמדים במיליארדי שקלים כתוצאה מעלות ימי הבידוד, אי הגעת חומרי גלם, עיכובים במשלוחים מחו״ל, ביטולי טיסות ועוד. תומר ולין קוראים לרה״מ לנקוט בצעדי הגנה שתימנע קריסה


11:55 ,08.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, ונשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין, השתתפו בישיבה עם ראש הממשלה וזרועות הממשלה הרלוונטיים לטיפול במשבר הקורונה והציגו לרה״מ את הנזקים הכלכליים מהמשבר בישראל עד כה. הנזקים נאמדים במיליארדי שקלים כתוצאה מעלות ימי הבידוד, אי הגעת חומרי גלם, עיכובים במשלוחים מחו״ל, ביטולי טיסות ועוד.

 

השניים קראו לרה״מ ליצור רשת הגנה שתבטיח שעסקים, על כל סוגיהם, לא יקרסו כתוצאה ממשבר הקורונה, ובכלל זה גם לנקוט בפעולות מיידיות ובראשן: הסדרת סוגיית התשלום על ימי הבידוד וחלופות ההעסקה, הורדת נטל הרגולציה שתאפשר זרימה מהירה וחופשית יותר של חומרי גלם ומוצרים מחו״ל, לשקול מיידית דחייה של תשלומי המיסוי ותשלומים ממשלתיים של עסקים במצוקה תזרימית ומענה לעסקים עם בעיות תזרימיות.

 

שני הנשיאים הודו לרה״מ על הסכמתו לפתרון סוגיית התשלום בגין ימי הבידוד והקמת רשת ביטחון לעסקים במצוקה.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר : ״אנו מודים לרה״מ שכינס את כלל הגורמים סביב שולחן אחד במטרה לפעול לטובת המשך הפעילות התקינה של המשק גם בשעת חירום. ההיבטים הבריאותיים של המשבר מנוהלים ברמה הלאומית וחשוב שגם ההיבטים הכלכליים יילקחו בחשבון וישלימו את הטיפול על מנת להבטיח שישראל תפגע כמה שפחות מהמשבר״.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: ״חשוב שהמגזר העסקי ידע כבר היום שהממשלה מנהיגה מדיניות וצעדים אופרטיביים למנוע קריסת עסקים והיא צריכה להיערך כבר היום למצב של החמרה אפשרית בפעילות של המגזר העסקי״.