יבואנית בשר חשודה בהתחמקות מתשלומי מכס בסך 4 מליון ₪

לאחר דיון בשתי ערכאות משפטיות - הותר לפרסום:יבואנית הבשר, חברת בלדי בע"מ, חשודה בהנמכת מחירים והתחמקות מתשלומי מכס בסך של כ- 4 מיליון ₪


00:00 ,13.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר דיון בשתי ערכאות משפטיות - הותר לפרסום:יבואנית הבשר, חברת בלדי בע"מ, חשודה בהנמכת מחירים והתחמקות מתשלומי מכס בסך של כ- 4 מיליון ₪

בהמלצת בית המשפט המחוזי בירושלים, כבוד השופט נעם סולברג, הוסכם למחוק את הערר של יבואן הבשר, ארז דהבני, החשוד בהנמכת מחירים והתחמקות מתשלום מכס. עוד הוחלט לבטל את צו איסור הפרסום בפרשה החל מיום 10.7.09.

בתאריך 24.3.09 פתחה רשות המסים בישראל באמצעות מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת בקרת יבוא במכס נתב"ג, בחקירה גלויה נגד חברת בלדי בע"מ (העוסקת בייבוא בשר בקר ממדינות שונות ובייבוא בשר כבש קפוא מאוסטרליה), ונגד המנהל והבעלים של החברה, ארז דהבני, בחשד להנמכת מחירים ביבוא בשר כבש קפוא מאוסטרליה לישראל.

על פי החשד, הגישה החברה לרשויות המכס חשבונות ספק כוזבים ומונמכים, ובכך עפ"י החשד, השתמטה מתשלום מסי יבוא בסך של כ- 4 מיליון ₪.

במסגרת החקירה נעצר מנהל החברה, ובהמשך שוחרר בתנאים מגבילים. ב- 24.3.09 עתרו החשודים למתן צו לאיסור פרסום על פרטי הפרשה.

ב- 1.6.09 התקיים בבית משפט השלום בירושלים, בפני כבוד השופט דראל, דיון בעתירה. המבקשים טענו כי אין עניין ציבורי בפרסום, הנזק שיגרם להם יהיה בלתי הפיך, וכי אין ממש בחשדות המיוחסים להם. מנגד, עו"ד שלומי קלימיאן, מהיחידה משפטית ארצית לתיקי מכס ברשות המסים, טען, בין היתר, לעקרון פומביות הדיון, האינטרס הציבורי בפרסום, לחשש להכתמת ציבור יבואני הבשר בהינתן צו חלקי, וכן כי לא הוכח כי יגרם למבקשים נזק חמור.

החלטתו בעתירה כותב כבוד השופט דראל: "ניתן לציין כי החשדות כלפי המבקשים אינם חשדות בעלמא וכי הראיות שהציגה המשיבה מספקות לצורך קיומו של חשד סביר ומעבר לכך." בהתייחסו לעקרון פומביות הדיון מציין בימ"ש כי הכלל הוא פרסום זהותו של חשוד והחריג הוא איסור הפרסום. באשר לשאלה האם הפרסום עלול לגרום לדהבני ולבלדי נזק חמור, קובע כבוד השופט: "המבקשים אכן הראו שייגרם להם נזק בשל הפרסום אך לטעמי אין מדובר בנזק חמור המצדיק את איסור הפרסום".

בימ"ש השלום מבכר את אינטרס הציבור בפרסום, דוחה את העתירה ומורה על פרסום פרטי הפרשה. דהבני ובלדי הגישו ערר לבימ"ש המחוזי בירושלים. בתאריך 16.6.09, בהמלצת בימ"ש המחוזי בירושלים, נמחק הערר והוחלט על פרסום פרטי הפרשה החל מיום 10.7.09.

בש 8820/09, בש 8086/09, מ 8470/09