יום החדשנות ישראל-גרמניה יתקיים מחר בברלין

משרד התמ"ת בישראל ומשרד הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני השיקו בתחילת השנה לשת"פ תעשייתי במו"פ בין חברות ישראליות לגרמניות. בכנס יתקיימו פאנלים והרצאות של בכירים במגזר התעשייתי של שתי המדינות


00:00 ,05.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת בישראל ומשרד הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני השיקו בתחילת השנה לשת"פ תעשייתי במו"פ בין חברות ישראליות לגרמניות. בכנס יתקיימו פאנלים והרצאות של בכירים במגזר התעשייתי של שתי המדינות
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, ייצא לאירוע יום החדשנות ישראל-גרמניה שיתקיים מחר בברלין. אירוע ייחודי זה מתקיים במסגרת סיכום שנערך בתחילת השנה בין שר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני, ריינר ברודלה, ובין שר התמ"ת. במסגרתו, הוחלט על מספר צעדים לפעילות משותפת ובכלל זה קיומו של יום חדשנות בין המדינות.
 
במשרד התמ"ת מדגישים כי, בהתייעצויות בין משרד התמ"ת לבין משרד הכלכלה הגרמני הוחלט שלא לבטל את יום החדשנות בשל שריפת הענק בכרמל, זאת משום ההכנות בשנה האחרונה לקראתו, ובואם של בכירים גרמנים וישראלים לאירוע. עם זאת, הוחלט כי האירועים החברתיים והחגיגיים שהיו אמורים להתקיים לצידו של יום החדשנות יבוטלו.
 
משרד התמ"ת בישראל ומשרד הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני השיקו בתחילת השנה קול קורא, בתמיכת שתי המדינות. תוכנית השת"פ מאפשרת לחברות ישראליות וגרמניות לפתח במשותף ובתמיכת הממשלות, מוצרים ושירותים חדשניים הקרובים לשוק. התוכנית מיושמת באמצעות EUREKA, תוכנית המו"פ המובילה באירופה והיא מזמינה חברות ישראליות וגרמניות לבצע פרויקטי מו"פ תעשייתי משותפים בכל תחום.
 
היום ייפתח בדבריהם של שר התמ"ת ושר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני. בהמשך היום יתקיימו פאנלים והרצאות בהשתתפות בכירים מהמגזר התעשייתי של שתי המדינות, בין היתר מנהלים בכירים מהתאגידים הרב-לאומיים הגרמניים הפעילים בישראל כמו סימנס, MERCK ו-SOFTWARE AG. תאגידים אלו מפעילים מרכזי מו"פ ומנצלים את היותה של ישראל  מרכז עולמי של חדשנות. מנהלי החברות יציגו למשתתפים את ניסיונם בפעילות בישראל ומול החברות הישראליות, וידונו עם דוברים ישראליים בנוגע לתחומים המבטיחים בעלי פוטנציאל להרחבת שיתוף הפעולה.
 
השר בן אליעזר אמר לקראת הכנס כי "החדשנות מהווה מרכיב מרכזי ביכולת של כל משק להתמודד עם האתגרים אשר מציב השוק הגלובלי. כדי לשמר מעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית, עלינו  להמשיך ולפעול בכדי לחזק את שיתופי הפעולה הבין-לאומיים ובכדי להמשיך ולחשוף חברות וטכנולוגיות ישראליות בפני שותפות סחר פוטנציאלי".
 
לדבריו, היוזמה של יום החדשנות מבטאת לא רק את קשרי המסחר והכלכלה עם שותפת הסחר המרכזית שלנו באירופה, אלא מהווה גם סמל לקשרי הידידות והמחויבות ההדדית שבין שתי המדינות. "אין לי ספק כי פעילויות משותפות מעין אלו רק יחזקו את הקשרים הטובים שבין המדינות. ימי החדשנות הינם כלי חשוב ומוכר, אולם זוהי הפעם הראשונה בו משרד התמ"ת עורך יום חדשנות באירוח ובשיתוף משרד ממשלתי מקביל, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באחת מהכלכלות החזקות בעולם. אני מאמין כי יום זה יהווה תמריץ לפעילות דומה מול מדינות נוספות בעתיד".
 
הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בגרמניה, ינון אלרועי אמר כי, האירוע מתקיים בתזמון מצוין מבחינת האקלים העסקי בגרמניה. "צמיחת הכלכלה הגרמנית בולטת באירופה, וחלק מהחברות הגרמניות ובמיוחד אלו העוסקות בייצוא, חוות גידולים משמעותיים בביקושים אף מעבר לתוצאות שאפיינו אותם לפני המשבר". לדבריו, חברות כגון  דיימלר, BRAUN B ואחרות, חוו רבעוני שיא של כל הזמנים.
 
בין הדוברים נכללים רנה אוברמן, מנכ"ל דויטשה טלקום AG; פרופ' מוטי הרשקוביץ; מיכאל פדרמן; יהודה ברוניצקי; ד"ר יוסי ורדי; ד"ר מטיאס דופנר, מנכ"ל אקסל שפרינגר; רנה אומלאוט, מנכ"ל סימנס-אנרגיות מתחדשות; שאול סינגר מחבר שותף של הספר "מדינת הסטארט-אפ: ההיסטוריה של הנס הכלכלי הישראלי" ועוד.
 
במקביל יקיים השר בן אליעזר סדרת מפגשים עם מזכיר המדינה במשרד הכלכלה ועם שר הכלכלה ברודלה; עם מנכ"ל חברת סימנס פיטר לושר; מנכ"ל חברת דויטשה טלקום, מר רנה אוברמן; סגן נשיא בכיר בדויטשה טלקום וולפגנג קופף; מנכ"ל חברת סופטוואר א.ג קרל הייץ שטרייבך ובכירים נוספים.
 
לצד יום החדשנות יתקיים דיאלוג עסקי ישראל-אירופה, בראשותם של יזם היי-טק יוסי ורדי וד"ר מטיאס דופפנר, מנכ"ל בית ההוצאה לאור אקסל שפרינגר.