לין לשר הבריאות: התערב בדחיפות בבעיית העיכובים בתחנת ההסגר בנמל אשדוד

לדברי לין, יבואנים נדרשים להמתין כשבוע ימים לשחרור מזון מתחנת ההסגר. על אף שהנושא עלה לדיון עם כל דרגי משרד הבריאות הבעיה טרם נפתרה


00:00 ,23.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי לין, יבואנים נדרשים להמתין כשבוע ימים לשחרור מזון מתחנת ההסגר. על אף שהנושא עלה לדיון עם כל דרגי משרד הבריאות הבעיה טרם נפתרה
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לאחרונה במכתב חריף לשר הבריאות, יעקב בן יזרי, בנושא העומסים החריגים בתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד. לין מציין במכתבו כי בתחנת ההסגר בנמל אשדוד ישנם "עיכובים בלתי סבירים של שחרור מזון" וכי מדובר ב"התעלמות מציפיות צודקות להתנהלות יעילה" של תחנת ההסגר.
 
לין כותב עוד כי "המציאות הקיימת בחודשים האחרונים הינה בלתי נסבלת. יבואנים נדרשים להמתין כשבוע ימים לשחרור מזון מתחנת ההסגר כאשר שחרור המזון אמור להתבצע ביום הגיעו לנמל.
 
לדברי לין, "נושא כאוב זה" עלה לדיון מספר פעמים בפגישות שקיימו כל הגורמים המעורבים בדבר, ובהם מנכ"ל משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מנהל שירות המזון הארצי, מנהל מחוז אשקלון ומנהלת תחנת ההסגר, אך לדבריו, "כל ההבטחות לשיפור המצב העגום לא קוימו".
 
לין מוסיף וכותב כי "פקידות המשרד פנתה ליבואנים במכתב בו צוין כי המשרד מכיר בנגע העיכובים ובהכבדה שאלו יוצרים על היבואנים וביקשם לא להטרידם בבירור גורל הטובין!". צין הדגיש כי פנייה זאת מצד פקידות המשרד אינה ראויה.
 
לין הזכיר כי עיכובים אלה גורמים לנזקים אדירים, הן ישירים והן עקיפים ליבואנים הנאמדים במאות אלפי שקלים מדי יום. לדבריו, "אין מדובר בבעיה עקרונית אלא בהתנהלות נכונה" ואף הוסיף כי "לעיתים נוצר הרושם כי תחנת ההסגר באשדוד רוצה ליצור לחץ על היבואנים על מנת שאנו נפעיל לחץ על משרד הבריאות לתוספת כוח אדם".
 
בסיום מכתבו ביקש מר לין את התערבותו המיידית והדחופה של שר הבריאות בנושא על מנת להביא לפתרון את הבעיה ולסיים את הנזקים הממשיכים להיגרם ליבואנים ולסוכני המכס.
 
תגובת משרד הבריאות: פועלים לקבל תגבור בתקני כוח האדם
 
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "במהלך שנת 2007 חל גידול בכמות המזון המיובא דרך תחנת ההסגר בנמל אשדוד, מה שגורם, לעיכובים, למרות העבודה היעילה המבוצעת במקום. אנו משתדלים להפיק את המרב ממצבת כוח האדם הקיים, ובמקביל אנו פועלים לקבלת תגבור בתקני כוח אדם באופן קבוע לא רק בתחנה זו, אלא לכל מערך הפיקוח על המזון.
 
"אנו מצטערים על עיכובים במתן השירות לקהל היבואנים ושחרור הטובין ומקווים שבתחילת שנת 2008 יימצא פתרון הולם".