מומחים מאבו דאבי, ירדן, מצרים ומרוקו ישתתפו בכנס שייערך במסגרת אגריטך 2006

הכנס, שיתמקד בגידול תמרים, יתקיים בחסות מרכז פרס לשלום. באי הכנס יתמקדו בטעם הצרכנים והעדפותיו


00:00 ,04.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנס, שיתמקד בגידול תמרים, יתקיים בחסות מרכז פרס לשלום. באי הכנס יתמקדו בטעם הצרכנים והעדפותיו
 
מומחים לגידול תמרים מאבו דאבי, ירדן, מצרים ומרוקו ישתתפו בכנס בינלאומי לגידול תמרים שיערך במסגרת תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגריטך 2006" שתתקיים בחודש מאי במרכז הירידים בתל אביב. הכנס מאורגן על ידי מרכז פרס לשלום ואורח הכבוד בו יהיה ח"כ שמעון פרס.
 
הכנס מתקיים במסגרת פרויקט רחב לממשק חקלאי במזרח התיכון, צפון אפריקה ומדינות אגן הים התיכון, שבראשו עומד פרופ' שמואל פוהורילס, סמנכ"ל מרכז פרס לשלום ומנהל קרן אנדריאס לפיתוח חקלאי, בשיתוף מכון האנסן לשלום עולמי של אוניברסיטת סן דייגו. הרעיון המרכזי של הפרויקט הוא התמקדות בהעדפות ובבריאות הצרכנים  ותכנון של הגידול, ממשק ההשקיה והדישון, הדברת המזיקים והטיפול לאחר הקטיף בהתאם לכך. בדרך זו מתכווננים החקלאים על זנים ומוצרים המבוקשים בשווקי היצוא וזוכים לתמורה כספית גבוהה.
 
בכנס יישאו דברים נציגי החברות הישראליות "הדקלאים" ו"אגרקסקו", שינתחו את שוק התמרים העולמי. כן יופיעו מומחים ממרכז וולקני וממרכזי מחקר במצרים, מרוקו, אבו דאבי ואירופה, שיציגו מחקרים חדשים בתחומים הקשורים לגידול תמרים והגנת הצומח.
 
מנכ"ל הדקלאים, דוידי מרום, מסר שאגן הים התיכון הוא אזור הגידול הגדול ביותר בעולם של תמרים. ישראל מקיימת קשרים עם המדינות הסמוכות בנוגע להחלפת ידע על מחקרים למניעת מזיקים ומחלות והדרכת החקלאים. לדבריו, הכנס יכול להיות קפיצת מדרגה מבחינת שיתוף הפעולה של מדינות המזרח התיכון בתחום גידול התמרים. ההתמקדות בטעמם של הצרכנים היא נכונה ומהווה כיום מפתח להצלחה בחקלאות.