איגוד לשכות המסחר מציג: מהפכת מיסוי צרכנית

האיגוד הגיש לשרי האוצר והכלכלה תכנית לביטול מסי קניה, מכסים ומע"מ על מוצרי אופנה, קוסמטיקה ומוצרי חשמל קטנים עד לגובה של 500 דולר. לין: חייבים להתאים עצמנו לעולם המסחר המודרני


11:13 ,16.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר הגיש היום לשרי האוצר והכלכלה תכנית מיסוי מהפכנית בתחומים צרכניים ובכללם האופנה, מוצרי החשמל הקטנים, הקוסמטיקה, מוצרי החשמל לבית, חלקי חילוף לרכבים והצעצועים.

 

על פי הצעת איגוד לשכות המסחר יש להמשיך בפטור ממסי קניה ומכסים שונים לאותם מוצרים המיובאים באופן אישי מחו"ל, באמצעות אתרי המכירות השונים, עד לגובה של 500 דולר ואת הפטור ממע"מ על אותם מוצרים עד לגובה של 75 דולר ואף לשקול את הרחבת הפטור לסכומים גבוהים יותר. יחד עם זאת, על פי תכנית המיסוי החדשה של האיגוד, יש להעניק את אותו הפטור גם למוצרים אלו הנרכשים בישראל.

 

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "מערכת המיסוי חייבת להתאים עצמה לעולם המסחר המודרני. התחרות בין הייבוא האישי מאתרים בחו"ל ובין המסחר הקמעונאי חייבת להיות על בסיס שוויוני שישרת את כל הגורמים הרלוונטיים: יאפשר לקמעונאים בארץ להתחרות מול הייבוא האישי ולהציע לציבור הרחב את היתרונות שברכישת אותם מוצרים בארץ. השוואת המיסוי יאפשר לכלל הציבור, ובכלל זה גם לאוכלוסיות שאינן פועלות מול אתרי מכירות בחו"ל, ליהנות גם הן ממחירים מוזלים על אותם מוצרים תוך קבלת שירות ואחריות בישראל ותוך מתן ביטחון כי מדובר במוצרים שעברו את אישורי הבטיחות המחמירים".

 

על פי התוכנית "הרב-שנתית" ליצירת בסיס תחרותי-שוויוני ברכישת מוצרים בדרך מקוונת מחו"ל ("יבוא אישי"), למול המסחר הקמעונאי המקובל בארץ, שהוגשה לשירה גירנברג, סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יו"ר ועדת ההיגוי לבחינת תהליכים בתחום היבוא האישי, התחרות במשק בין המסחר הקמעונאי לבין רכישות באתרי סחר מקוונים מחו"ל חייבת להיעשות על בסיס שוויוני מבחינת מסי היבוא (מכס, מס קנייה ומע"מ) ו"חוקיות היבוא". באיגוד לשכות המסחר לא מתנגדים להעלאת תקרת הפטור ל"יבוא אישי", כל עוד ייושם עקרון השוויון שיאפשר תחרות על בסיס שוויוני בין "היבוא האישי" לבין רכישות אצל הקמעונאים מקומיים.

 

באיגוד לשכות המסחר אומרים כי הורדת המיסוי על מוצרים הנרכשים בישראל והשוואתו לפטור הניתן על מוצרים ביבוא אישי צריכה להיעשות בתכנית רב שנתית בשתי פעולות מרכזיות מקבילות:

 

הורדת מסי קנייה ומכסים בצורה מדורגת, ועפ"י קטגוריות לאורך 3 שנים, ו"מתן פטור ממע"מ למכירות בארץ עד לסכום של 75 דולר לכל אותם מוצרים הנכללים בארבעת הקטגוריות המפורטות לעיל.