ארגון מגדלי הפירות נגד הורדת מכסים לייבוא תוצרת חקלאית

מנכ״ל ארגון מגדלי הפירות לשר האוצר: אל תיתן ידך להרס החקלאים בהורדת מכסים לייבוא תוצרת חקלאית שתביא לחיסול החקלאות בארץ. מצפים כי יקודמו נושאים קריטיים כגון עידוד ייצור מזון עצמאי, עידוד קנייה תוצרת חקלאית ישראלית ועוד


12:04 ,09.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ירון בלחסן, מנכ״ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, שלח אתמול מכתב דחוף לשר האוצר ישראל כץ, בקריאה להסיר מחוק ההסדרים את ההצעה להסרת מכסים על יבוא תוצרת טרייה מחו״ל וסבסוד ישיר לחקלאים בישראל, צעד שיביא לחיסול החקלאות והחקלאים בישראל.

 

במכתב לשר כותב ירון בלחסן, מנכ״ל ארגון מגדלי הפירות וחקלאי מרמות נפתלי על גבול הצפון: ״כשר החקלאות לשעבר, חקלאי לשעבר ואיש מושב בהווה, אני קורא לך כבוד השר, להסיר ההצעה של משרד האוצר מחוק ההסדרים 2020, לביטול המכסים על תוצרת חקלאית טרייה ותמיכה ישירה בחקלאים, מגמה אשר תגרום להצפת השוק, הורדת המחיר לחקלאי, הנמוך ממילא והרס החקלאות בישראל.

 

״אנו מתנגדים בכל תוקף להעברת תכנית זו של משרד האוצר וקוראים לך, כבוד השר, לא לתת יד למהלך שעתיד להמית את המפעל הציוני החקלאי, המהווה שכבת המגן הראשונה לביטחון התזונתי של תושבי המדינה ושמירה על גבולותיה בעיבוד השטחים החקלאיים מצפון ועד דרום. ה׳מתנה׳ כביכול, שמציע חוק ההסדרים, אמורה לסבסד ישירות את החקלאים, אך אינה מקובלת עלינו. אין אנו רוצים בהבטחות ומתנות, אלא רק לעבד את האדמות החקלאיות, תוך ביטחון, כי המדינה שאותה שירתנו בצבא ותורמים לביטחונה הכלכלי, לא תבגוד בנו.

 

״אנו מצפים בעת קשה זו, של סגר, כאשר כולם מודעים לתרחיש בו עלולות להתקיים מגבלות כלכליות על ישראל, עקב אירוע בריאותי או בטחוני, יקודמו נושאים קריטיים כגון: עידוד ייצור מזון עצמאי, עידוד קנייה תוצרת חקלאית ישראלית, שימור עובדים זרים ועידוד הדור הבא בחקלאות, ולא מהלכים הרסניים.

 

זוהי אחריותה הלאומית והמקצועית של הממשלה להבטיח המשך ופיתוח חקלאות ותעשייה חקלאית בת-קיימא בישראל. אנו מבקשים, כי לא תתקבלנה הצעות חפוזות אשר עלולות להמיט  עלינו שואה וכלייה כלכלית וכי אלא תידון לעומקם של דברים, כי בנפשנו הם״.