בעקבות השקית: התגלה מחסן גדול ובו 10,000 חפיסות סיגריות מוברחות

במהלך ביקורת מע״מ שגרתית בשוק הכרמל התגלה מחסן צדדי ובו כ-10,000 חפיסות סיגריות שנחשדות כמוברחות. שווי המסים שהיה עלול להיגרע מקופת המדינה עומד על כ-200 אלף שקל


10:10 ,09.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מבקרי החשבונות של משרד מע״מ תל אביב מרכז, שהגיעו בסוף השבוע האחרון למבצע ביקורת שגרתי בשוק הכרמל, נדהמו לגלות מחסן צדדי נסתר ובו כ-10,000 חפיסות סיגריות מוברחות.

 

סיפור המעשה יכול להיות סצנה בסדרת מתח בלשית. במהלך מבצע הביקורת, זיהו המבקרים אדם המוכר להם מפעילות שנערכה בעבר, במהלכה הוא נתפס מוכר סיגריות מוברחות. במהלך מעקב שנערך אחריו, הוא נצפה נכנס למחסן צדדי בשוק. לאחר שהמתינו בסבלנות לצאתו מהמחסן הבחינו בו המבקרים יוצא ובידו שקית ניילון קטנה שחורה. מבקרי מע״מ, ניגשו אליו, הזדהו שאלו אותו לפשרה של השקית וביקשו לראות את תכולתה.  

 

החשוד התעלם מהם  במפגיע, ניכנס לחנות סמוכה וניסה להסתיר את השקית בין המדפים בחנות, תוך שהוא מכחיש שהיתה בידיו שקית שכזו. צוות המבקרים פעל מיד להוצאת צו חיפוש,  בד בבד עם הזמנת שוטרים וחוקרים מיחידת היס״מ של מכס מרכז. בכל אותה העת, נשארו המבקרים לשמור על המחסן ותכולתו. עם קבלת הצו נפתח המחסן והמבקרים נדהמו לגלות בו מלאי גדול של סיגריות מוברחות כ-10,000 חפיסות סיגריות ששווי המסים שעלול היה להיגרע מקופת המדינה בגין מכירתם עומד על  כ-200 אלף שקל. 

 

פעילות זו הינה חלק ממאמץ מתמשך של רשות המסים כנגד עברייני מס והון שחור, במסגרת מדיניותה להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה, בין היתר, באמצעות מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת.