הברחה סדרתית

שני גיסים נתפסו במעבר הגבול אלנבי כשניסו לצאת מהארץ עם חצי מיליון דולר ללא דיווח. בחקירה התברר שזו לא הפעם הראשונה


12:05 ,22.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שני קרובי משפחה, תושבי קלקיליה ושכם, נתפסו במהלך חול המועד סוכות כשניסו לצאת לירדן עם חצי מיליון דולר ו-67 אלף דינר ירדני מבלי לדווח עליהם כחוק, כפי שדורש החוק לאיסור הלבנת הון.

 

בשעות הלילה קיבלו עובדי מכס מעבר אלנבי דיווח מן המנהל התורן בעמדת הבידוק הבטחוני של רשות שדות התעופה במעבר הגבול אלנבי, כי יש שני נוסעים לירדן שבמטען היד שלהם יש סכומי כסף גדולים במזומן.

 

השניים לא עברו בעמדת המכס להצהיר על הכספים שברשותם, כפי שנדרש מכל מי שיוצא או נכנס דרך מעבר זה עם סכום של מעל 2,000 דינר ירדני (כ-10,000 שקל), ולאחר העמסת מזוודותיהם והחתמת דרכוניהם, עלו על האוטובוס לעבר ירדן.

 

משנוכחו בודקי המכס כי השניים לא עברו בעמדה, הורידו את השניים מן האוטובוס וערכו בדיקה של מטענם. במטען היד שלהם נמצאו למעלה מ-2.2 מיליון שקל במטבע זר והם הועברו לחקירת חוקר מיחידת המכס המיוחדת.

 

בחקירה התברר, כי אחד מהם נתפס באותו מעבר לפני פחות משנה יחד עם בני משפחה אחרים, כאשר הבריח זהב בכמות השווה לחצי מיליון שקל. כעת טען האיש כי הוא עובד עבור גיסו עמו נתפס, אשר הוא בעל חנויות זהב בשטחים ובעל חנות לחלפנות כספים.

 

השניים טענו כי הכסף שייך ללקוחות פלשתינאים, שרוכשים סחורה מספקים סיניים דרך ירדן ובתיווכם של הגיסים, וכי הם ידעו שקיימת חובת דיווח רק בכניסה לישראל ולא גם בכניסה אליה. הכסף נתפס והשניים הועלו בפני ועדת עיצום כספי.