המדינה תחלט רכוש של נאשם בהברחות בשווי של 2.5 מיליון שקל במידה ויורשע

לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הוגש כתב אישום נגד תושב קרית אתא, החשוד שיחד עם אחרים ניסו להבריח זהב לישראל ולהלבין 160 מיליון שקל


00:00 ,06.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להגשת כתב האישום החמור בשבוע שעבר נגד סוחר זהב מקרית אתא, אישרה השופטת יהודית אמסטרדם מבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו את בקשת המחלקה המשפטית של רשות המסים ויחידת להב 433 להטלת צו זמני לתפיסת רכושו של הנאשם, עד שיתבררו החשדות נגדו.

במידה ויורשע, יחולט הרכוש שעוקל מהנאשם, ובתוכו מכונית מרצדס המוערכת בכ-450 אלף שקל, סירת מירוץ מדגם מאליבו המוערכת בכ-420 אלף שקל, אופנוע ים קוואסקי, המוערך בכ-70 אלף שקל, וכן ביתו בקרית אתא, המוערך בלמעלה ממיליון וחצי שקל.

על פי כתב האישום, הנאשם קשר קשר, יחד עם ארבעה מעורבים נוספים, לביצוע של תכנית עבריינית מתוחכמת במטרה להחדיר לשוק המקומי זהב שחור בכמויות ענק, שהוברח ארצה מהשטחים על מנת להתחמק מתשלום מסים בגין קניית הזהב.

מחקירתה של יחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה בסיוע של יחידת יאל"כ במשטרת ישראל, עלה כי חמשת החשודים דאגו ליצור שרשרת מכירה פיקטיבית של הזהב, במטרה ליצור חזות חשבונאית תקינה ולגיטימית, במסגרתה הפיצו חשבוניות מס פיקטיביות עבור עסקאות שמעולם לא התקיימו לכ-30 חשודים אחרים בנוסף הם חשודים שביצעו העברות כספים לא מדווחות באמצעות צ'יינג'ים.

בכך הלבינו הנאשמים הון בהיקף של כ-160 מיליון שקל.