הקנס הגבוה בתולדות המכס האמריקאי בגין עבירה על חוק ג'ונס

חברת ספנות ששינעה אסדת קידוח ממפרץ מקסיקו באונייה סינית תשלם 15 מיליון דולר. חוק ג'ונס קובע שסחורות ישונעו בין נמלי ארצות הברית רק באוניות נושאות דגל ארצות הברית


00:00 ,12.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות המכס בארצות הברית סירבו לוותר על קנס בסך 15 מיליון דולר שהוטל על חברה ששינעה אסדת קידוח נפט ממפרץ מקסיקו לאלסקה על גבי אונייה נושאת דגל סיני.

מדובר בקנס הגבוה ביותר שניתן תחת חוק ג'ונס. "לא יהיו דיונים", נכתב במכתב ששלחו שלטונות המכס האמריקאי לעו"ד ג'ונתן וואלדון, המייצג את חברת Furie Operating Alaska, לשעבר חברת Escopeta Oil Co.

האונייה עצרה בדרכה ממפרץ אלסקה בקנדה ועברה בכך על חוק ג'ונס (Jones Act), הקובע שלחברות ספנות המפליגות תחת דגל ארצות הברית יש מונופול בתחום.

החוק הימי ג'ונס הושת בשנת 1920. לפיו, כל הסחורות המובלות במים שבין נמלי ארצות הברית ייעשו זאת אך ורק על ידי אוניות הנושאות דגל ארצות הברית.

"קנס בסך 15 מיליון דולר הוא המתאים והנכון לעבירה גסה מסוג זה", נאמר בהודעה שנשלחה מטעם חברה American Maritime Partnership, חברת לובי הפועלת ליישום חוק ג'ונס.

שלטונות המכס מסרו שהקנס מבוסס על הערכת שוויה של אסדת הקידוח. חברת Escopeta ניסתה לטעון שהמשרד לביטחון פנים נתן לה בשנת 2006 אישור הפעלה, אבל במכס נטען שמדובר באסדה אחרת ובאונייה שהפליגה תחת דגל אחר.