יבואן הורשע בניסיון הברחת אמצעים ביטחוניים עבור הרשות הפלשתינאית

תושב דיר אל-אסד ייבא ארצה חומרי בניין דו-שימושיים לכאורה עבור החנות שלו, כשבפועל הם יועדו להעברה לחברון


13:15 ,12.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום באשדוד הרשיע יבואן חומרי בניין וציוד אינסטלציה מדיר אל-אסד בניסיון להבריח חומרים אסורים לחברון, העלולים לשמש לייצור נשק באמצעות הגשת דיווחים כוזבים למכס.

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ציפי משה מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, בעליה ומנהלה של חברה פרטית מדיר אל-אסד, העוסקת במסחר קמעונאי של חומרי בניין ואינסטלציה, ייבא ארצה, כביכול עבור החנות שלו, מוצרים דו-שימושיים, בהם ניתן לבצע שימושים ביטחוניים אסורים, אך בפועל ייעד אותם עבור חברה הממוקמת בחברון.

 

בין המוצרים שייבא היו מכונת חיתוך מתכות, מכונת חריטה, כ-80,000 כדורים מגומי/פלסטיק מוקצף ומכונת טחינה, ערבול וריסוק.

 

כאשר הגיעה הסחורה לנמל, פנה הנאשם לחברת עמילות מכס פרטית, המשמשת כנציג היבואן מול המכס, והודה כי המשלוח מיועד לחברה בחברון. כאשר סירב עמיל המכס לשחרר את המוצרים, מאחר שעל פי צו אלוף חל איסור לייבא מוצרים אלה לשטחי הרשות הפלשתינאית, פנה נעמה לעמיל מכס מחברה אחרת, וטען כי הכלים מיועדים לדיר אל-אסד, וכך גרם לעמיל המכס שלא ביודעין להגיש עבורו רשימון מכס כוזב.

 

בעקבות פעילות של מכס אשדוד, עלה החשד כי מדובר בהברחה על רקע ביטחוני והאיש הועבר מידית לחקירה באגף הביטחון של מכס ומע"מ. במהלך משפטו הוא מסר גרסאות שונות וניסה להרחיק מעצמו את העבירות, אך השופטת גילה שלו קבעה באופן חד משמעי כי מדובר בתיק מכס ביטחוני וכי על אף שמדובר לכאורה בתיק חוקיות ייבוא בלבד, הרי שבפועל ביצע האיש עבירת הברחה וסיכן את ביטחון המדינה.

 

יצוין כי עמדת המכס התקבלה גם בהליכים האזרחיים שהתנהלו כנגד האיש ותביעתו להחזרת הסחורה התפוסה נדחתה גם על ידי ערכאת הערעור בבית משפט המחוזי בחיפה.