יבואן שעוני יוקרה חשוד בהעלמת הכנסות בעשרות מיליוני שקלים

החשוד והחברה שבבעלותו הציגו מצג שווא של יצוא פיקטיבי של שעוני יוקרה (מע"מ בשיעור 0), כאשר בפועל נמכרו השעונים ללקוחת ישראליים בארץ


09:46 ,27.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום בבאר-שבע, נעתר לבקשת יחידת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע והדרום והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של החשוד שבבעלותו חברת "רולטיים". זאת בחשד למכירת שעוני יוקרה ללקוחות בארץ בסכום מצטבר של מיליוני שקלים, במסווה של יצואם לחו"ל, בשיעור מע"מ אפס, על מנת להתחמק מתשלום מע"מ.

 

על פי המתואר בבקשת המעצר, ביום 26.8.19, נפתחה חקירה גלויה מורכבת ומסועפת כנגד החשוד והחברה שבבעלותו, ובמקביל גם כנגד מעורבים נוספים בחברה, בחשד להתארגנות וקשירת קשר להעלמת הכנסות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. 

 

על פי החשד, חברת "רולטיים" שבבעלותו של החשוד, הגישה באמצעות בעליה ומנהליה דווחים כוזבים, על ידי הצגת מצג שווא של יצוא פיקטיבי של שעונים (מע"מ בשיעור 0), כאשר בפועל נמכרו השעונים ללקוחות ישראליים בארץ, והתשלום בעבורם נעשה בארץ, זאת בנוסף לאחריות שניתנה בארץ על ידי החברה ללקוחות הישראליים, ולכן על פי חוק, העסקאות הללו היו חייבות במע"מ בשיעור מלא.

 

עוד נכתב בבקשת המעצר, כי על-פי החשד, החברה רשמה ברשימוני היצוא שמות וכתובות בדויים של תושבי חוץ, כאשר בפועל הלקוח הישראלי שרכש את השעון בארץ נרשם כביכול כבלדר של השעון ללקוח הפיקטיבי בחו"ל. במסגרת הפעילות הגלויה נערכו מספר חיפושים בביתו של הבעלים ומנהל החברה, במשרדי החברה ובחנות הדגל הסמוכה למשרדי החברה, במהלכם נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים המבססים את החשדות כנגד החברה ובעליה. כמו כן, נחקרו לקוחות רבים של החברה, אשר רכשו שעוני יוקרה מהחברה בארץ.

 

שופטת בית משפט השלום נעם חת מקוב, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים בהם: ערבות עצמית בסך 200,000 ש״ח, התחייבות צד ג' בסך של 100,000 ש״ח, הפקדה במזומן בסך 50,000 ש"ח וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.